کد خبر: 47805
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 مهر 1402 - 15:11

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

هفته کتاب امسال فصل جدید توسعه کتابخانه‌های مناطق کمتربرخوردار و آسیب‌پذیر

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی در نشست شورای برنامه‌ریزی هفته کتاب با اشاره به برگزاری جلسات مستمر طی یک ماه گذشته با وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها، از آغاز انجام اقدامات مبارک و تأثیرگذار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در مناطق کمتربرخوردار و درگیر آسیب های اجتماعی خبر داد.
هفته کتاب امسال فصل جدید توسعه کتابخانه‌های مناطق کمتربرخوردار و آسیب‌پذیر

به گزارش لیزنا، محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه مأموریت نهاد در طول سال پرداختن به کتاب است، گفت: تلاش کرده‌ایم به مناطق کمتربرخوردار و درگیر آسیب‌های اجتماعی توجه بیشتری داشته باشیم. در همین زمینه در یک ماه گذشته با وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها جلساتی داشتیم تا هفته کتاب آغازی برای اتفاقات مبارک و تأثیرگذار در کتابخانه‌های این مناطق ایجاد باشد.

عضو شورای برنامه‌ریزی سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای، خصوصاً کتابخانه‌های مرکزی، در دولت سیزدهم، نهضتی ایجاد شده است، گفت: ساخت برخی از کتابخانه‌های مرکزی استان‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ سال طول کشیده است، اما با پیگیری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حمایت دولت سیزدهم، این پروژه‌ها در این مدت از آغاز دولت، تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است. یکی از این کتابخانه‌ها، که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد استان لرستان بود که برخی از بخش‌های آن مانند بخش کودک و تالار علم و خلافیت در کشور بی‌نظیر است. در ایام هفته کتاب هم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های کتابخانه­‌ای را در کشور خواهیم داشت.