کد خبر: 47902
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 آبان 1402 - 07:08

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

تقویت کتابخانه‌های استان کردستان سیاست دولت و برنامه وزارت فرهنگ است

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
رئیس جمهور طی نشست خبری سفر استانی کردستان گفت: هدف ما تقویت بخش های فرهنگی و هنری در استان کردستان است تا زمینه رشد و تقویت اهل فرهنگ، ادب و هنر با امکانات موجود، فراهم شود؛ چراکه معتقدیم تقویت جریان فرهنگی، ادبی، هنری و علمی در استان کردستان برای این استان و تمام کشور سرمایه محسوب می شود.
تقویت کتابخانه‌های استان کردستان سیاست دولت و برنامه وزارت فرهنگ است

به گزارش لیزنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در پایان دور دوم سفر استانی به کردستان، در مجتمع فجر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج با خبرنگاران دیدار و به سؤلات آنها پاسخ داد.

رئیس جمهور در این نشست گفت: طی جلسه‌ای که شب گذشته با اهالی ادب، هنر، علم و فرهنگ داشتیم، گزارش‌هایی ارائه شد و عزیزان خواسته‌هایی را مطرح کردند؛ از جمله اینکه نیاز به وجود مرکزهایی در سنندج، دیوان دره، سقز و سایر شهرها وجود دارد. وزیر محترم فرهنگ، جناب آقای اسماعیلی، گزارش مصوبات دور اول سفر را ارائه دادند و بر اساس این گزارش، این مصوبات از جمله توسعه کتابخانه‌های استان به نتیجه رسیده است؛ نه فقط در سنندج، که بحمدالله کتابخانه مرکزی فعال شده است. ساختمان کتابخانه مرکزی سنندج را در مسیر دیدیم و نماینده محترم ولی فقیه در استان، جناب آقای پورذهبی، اظهار داشتند که وزارت فرهنگ برای به ثمر رسیدن این مرکز بسیار هزینه کرده است و به آن رونق بخشیده است. همچنین ایشان مطرح کردند که در برخی از کتابخانه‌ها مشکلاتی وجود دارد که با برنامه‌ریزی و اعتبارات وزارت فرهنگ، مشکلات این کتابخانه‌ها و مراکز هنری در ۶ شهرستان رفع شود تا بتوانند در سطح استان فعال شود.

وی تصریح کرد: هدف ما تقویت بخش‌های فرهنگی و هنری در استان کردستان است، تا زمینه رشد و تقویت اهل فرهنگ، ادب و هنر با امکانات موجود، فراهم شود. این یکی از کارهای دولت بود و ما معتقدیم در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فعال‌تر شود. البته کارهای خوبی انجام شده است؛ آنچنان که اصحاب هنر در جلسه دیشب اذعان داشتند، طی دو سال گذشته به قدری به مسائل فرهنگ و ادب در استان پرداخته شده که در سال‌های گذشته به این میزان نبوده است. این سیاست دولت است؛ چراکه معتقدیم تقویت جریان فرهنگی، ادبی، هنری و علمی در استان کردستان برای این استان و تمام کشور سرمایه محسوب می‌شود.