کد خبر: 47976
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 آبان 1402 - 14:30

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

مسائل معیشتی و صنفی کتابداران عزیز را پیگیری می‌کنیم

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: از مسائل معیشتی و صنفی کتابداران عزیز در صحن ملی دفاع می کنم؛ الحمدلله ۱۵ درصدی که قولش را داده بودیم، انجام شد و ان شاءالله ما در دولت مسائل شما و حق مسکن را نیز حل می‌کنیم.
مسائل معیشتی و صنفی کتابداران عزیز را پیگیری می‌کنیم

به گزارش لیزنا، مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در تالار وحدت برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران تولید، توزیع، انتشار و ترویج کتاب، گفت: در دولت مردمی پررونق‌ترین دوران حوزه‌های فرهنگ را سپری می‌کنیم. در سال ۱۴۰۱ فروش کتاب نسبت به سال گذشته ۲۴۷ درصد رشد داشته  و در هشت ماه سال جاری هم رشد قابل توجهی داشته است. گام‌های مهمی را برای ارتقای کتاب و فرهنگ کتابخوانی برداشتیم و آخرین گام‌مان هم عضویت کتابفروش‌ها در صندوق هنر بود. صندوق هنر هم نزدیک به ۴۰ درصد رشد داشته است. حوزه فرهنگ امروز در یک شرایط مطلوب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این روزها دل‌ها داغ‌دار قصه پر غصه غزه است و هنرمندانمان هم در صحنه هستند. اما ما توقعمان بیشتر است که اصحاب هنر و رسانه در ایران اسلامی که پیشتاز مبارزه با صهیونیسم جهانی است بیشتر در حمایت از مردم غزه‌ بدرخشند. یک رژیم کودک‌کش در مقابل چشم جهانیان با وقاحت تمام کودکان را ذبح می‌کند. البته مقاومت حماسه آفرید و روز ۱۵ مهر در تاریخ ثبت شد. اتفاقی که در طول ۱۰۰ سال سابقه نداشته است.

اسماعیلی ضمن تقدیر از همکاران مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: از مسائل معیشتی و صنفی کتابداران عزیز در صحن ملی دفاع می کنم. الحمدلله ۱۵ درصدی که قولش را داده بودیم، انجام شد و انشاالله ما در دولت مسائل شما و حق مسکن را نیز حل می کنیم.

وی در خاتمه به قرائت پیام رئیس جمهور به مناسبت گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت.