کد خبر: 48319
تاریخ انتشار: شنبه, 07 بهمن 1402 - 14:52

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید(زنده یاد پروین کریمی) افتتاح شد

منبع : کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی
آئین افتتاح کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید(زنده یاد پروین کریمی) به منظور تحقق عدالت فرهنگی و افزایش فضاهای کتابخانه‌ای با حضور خیر کتابخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از مسئولین در شهرستان تایباد برگزار شد.
کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید(زنده یاد پروین کریمی) افتتاح شد

به گزارش لیزنا، آئین افتتاح کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید(زنده یاد پروین کریمی) به منظور تحقق عدالت فرهنگی و افزایش فضاهای کتابخانه‌ای با حضور مرتضی کرباسی، خیر، خزانه دار و عضو هیات مدیره مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ مهدی شیردل، سرپرست فرمانداری شهرستان تایباد و جمعی دیگر از مسئولین منطقه‌ای در شهرستان تایباد برگزار شد.

در حاشیه این آئین حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: این اتفاق خجسته بطور قطع به واسطه مطالبه گری و پیگیری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تایباد صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به وجود 12 کتابخانه سیار در خراسان رضوی، گفت: مایه افتخار است که با افتتاح 13مین کتابخانه سیار استان و دومین کتابخانه سیار شهرستان تایباد همچنان پیشتاز این حوزه در سطح کشور هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که در نظام جمهوری اسلامی ایران بن بستی وجود ندارد؛ لذا به عنوان مسئولین فرهنگی استان خراسان رضوی، حداکثر توان و تلاش خود را در راستای رشد فرهنگ عمومی و ارتقای دانش و آگاهی در جامعه انجام خواهیم داد.

علی اکبر سبزیان گفت: یکی از اهداف اصلی ایجاد کتابخانه‌های سیار اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی و ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مناطق دورافتاده و کم برخوردار است. چه بسا افراد فرهیخته و نخبه‌ای که با وجود تمامی کمبودها و معضلات موجود در این مناطق همچون سیمرغ از جای خود برخاسته‌اند.

در ادامه مرتضی کرباسی، خیر کتابخانه عمومی سیار هدهد سفید(زنده یاد پروین کریمی)، خزانه دار و عضو هیات مدیره مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی پیشنهاد کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان تایباد و سابقه فرهنگی و حضور دغدغه مندانه سرپرست فرمانداری شهرستان، آمادگی ایجاد شعبه مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی را در این شهرستان داریم.

وی گفت: می‌توانیم از بین صاحبان صنایع، تاجران و ... در شهرستان مشهد خیرینی را برای ایجاد زیرساختهای مناسب کتابخانه‌ای در شهرستان تایباد جذب نمائیم.  

کرباسی همچنین در راستای غنی سازی منابع بخش کودک و نوجوان این کتابخانه مبلغ یکصد میلیون ریال وجه نقد نیز اهدا کرد.

گفتنی است، خرید تجهیزات و کانکس خودرو کتابخانه عمومی سیار هدهدسفید(زنده یاد پروین کریمی) توسط مرتضی کرباسی، خزانه دار و عضو هیات مدیره مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال انجام شده است. این کتابخانه با دارا بودن بالغ بر1500 نسخه کتاب در روستاهای پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزانه، محسن آباد، ارزنچه سفلی، پساوه و چهاربرجی شهرستان تایباد به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.