کد خبر: 48458
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 اسفند 1402 - 13:43

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در خراسان رضوی برگزار شد

منبع : کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی
آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با هدف تقدیر از برگزیدگان به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.
آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش لیزنا ، آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف تقدیر از برگزیدگان به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ سیدجمال حقیرالسادات، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاریها؛ سیدمهدی رضوی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهید طرحچی و جمعی از علاقمندان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: مایه مباهات است که بسیاری از شرکت کنندگان در این جشنواره را قشر کودک و نوجوان تشکیل داده است.

وی افزود: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی ملی رضوی همچون ادوار گذشته در راستای اشاعه فرهنگ رضوی برگزار شد. نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری دوره‌های مختلف این جشنواره تغییراتی داشته است و قطعا این مهم به واسطه حضور موثرتر و مفیدتر مردم و اقشار مختلف جامعه در  جشنواره رخ داده است.

نوربخش با بیان اینکه بخشهای شعر و قصه گویی از جمله بخشهای اضافه شده به این جشنواره است، تصریح کرد: بخشهای اضافه شده بدون شک به پویایی این جشنواره کمک شایانی خواهد کرد.

نوربخش تصریح کرد: افتخار این را داریم که در جوار امام رضا(ع) زندگی می‌کنیم و این بدون شک مسئولیت ما را خطیرتر خواهد کرد. نگاه ما می‌بایست در مسائل مختلف با محوریت زندگی و شخصیت امام رضا(ع) باشد. یک از اهداف برگزاری این قبیل جشنواره‌ها جلب توجه مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی و ورود آنان به فضای کتابخانه‌ها است و بدون شک این مسئلهِ ارزشمندی است که مردم از طریق جشنواره کتابخوانی رضوی و کتابخانه‌های عمومی گام در این حوزه نهاده‌اید.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه امروز به فعالیت در حوزه امانت کتاب و سالن مطالعه بسنده نکرده است،گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی سرمنشا رویدادهای مهم برای خلق اتفاقات موثر فرهنگی هستند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه جشنواره ملی کتابخوانی رضوی زیرسازی مناسب در حوزه ترویج فرهنگ رضوی است، گفت: حضور بیشتر افراد در این قبیل جشنواره باعث ایجاد انگیزه‌ای جهت خلق آثار با کیفیت‌تر به ناشرین و نویسندگان می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اصلی ترین اهداف ما در این جشنواره طبق روایت امام رضا(ع)، شناساندن زیبایی کلام امامان و پیامبران به مردم و در نتیجه پیروی از آنان است.

حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در این آئین گفت: بدون شک همه شما آرزوها و خواسته‌های فراوانی برای آینده خود دارید؛ بدانید که آرزو سند حقانیت شما است. فارغ از بخش کوشش و تلاش شما برای رسیدن به آرزوهایتان، تلاش ما بر این است تا در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بخش فرهنگی و دانایی آن را تحقق بخشیم.

در ادامه سیدجمال حقیرالسادات، معاون امور کتابخانه ها و همکاریهای اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: مشارکت بیش از یک سوم اعضای کتابخانه های عمومی استان در جشنواره کتابخوانی رضوی نشان دهنده ارتبط موثر و مفید کتابخانه ها با جامعه هدف خود و مردم است.

وی اعلام کرد: در راستای تمرکززدایی مشابه این برنامه در شهرستانها و با حضور مسئولین محلی و استانی نیز برگزار خواهد شد. 

حقیرالسادات در خصوص ماهیت برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی،گفت: این جشنواره با مشارکت گروه های سنی مختلف و اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود و این به معنای دغدغه‌مندی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای مشارکت همه افراد جامعه در همه گروه های سنی و اقشار مختلف در این جشنواره است.

معاون امور کتابخانه ها و همکاریهای اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: در تعریف علمی کتابخانه به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، افرادی که وارد کتابخانه می‌شوند، عضو از سازمان ما محسوب می‌شوند. این بدین معناست که اعضاء بخشی از بدنه کتابخانه هستند، بخشی که به کتابخانه معنا و مفهوم می بخشد؛ لذا برای بهبود کیفیت خدمات می‌بایست به سازمان خود کمک کنید.

اسامی برگزیدگان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش فردی و خانوادگی به تفکیک قالب های شرکت در جشنواره در شهرستان مشهد در ادامه آمده است:

قالب هنرهای دیجیتال

زهره کرامت

حلیمه حسینی

قالب دست سازه

طاهره صاحبی

امیرصالح خوشرو

قالب پويش كتابخواني

حسین زینلیان

طوبی صالح آبادی

اسما دوشابی

سیده فاطمه ویرانی

سیده زهره  ابراهیمی

آیناز بابایی

فاطمه حسن پور مقدم

الهام کلاته رحمانی

فاطمه اژدری

مرتضی نوری

علیرضا خدامی فهادان

قالب هنری تجسمی

بهار قبول

آرتین ریحانی

امیرعلی مداح

ثریا مهرافروز

قالب چهارگزینه ای

ابوالفضل فرحروز

فاضله چراغی

اعظم قادری جوان

مریم اکبری

زهرا آژ

قالب شعرسرایی

محمدجواد منوچهری

زهرا عراقی

قالب خانوادگی

محمدصادق حاجی عرب