کد خبر: 42389
تاریخ انتشار: شنبه, 12 مهر 1399 - 07:32

داخلی

»

گزارش

کارگاه «تحلیل محتوای کیفی با استفاده از نرم افزار MAXQDA» برگزار شد

منبع : لیزنا
انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران کارگاه مجازی «تحلیل محتوای کیفی با استفاده از نرم افزار MAXQDA (تئوری)» را برگزار کرد.
کارگاه «تحلیل محتوای کیفی با استفاده از نرم افزار MAXQDA» برگزار شد

به گزارش لیزنا، کارگاه مجازی با عنوان «تحلیل محتوای کیفی با استفاده از نرم افزار MAXQDA (تئوری)» توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در روز پنچشنبه مورخ ۳ مهر ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ الی ۱۳ بعدازظهر برگزار شد. مدرس این کارگاه دکتر رضا رجبعلی بگلو عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) بود.
در این کارگاه که با حضور بیش از بیست و پنج نفر از اعضای هیأت عملی، دانشجویان و کتابداران برگزار شد، دکتر رجبعلی بگلو افزون بر بحث های نظری تحلیل محتوای کیفی با تأکید بر نرم افزار MAXQDA نکاتی آموزشی ارائه کرد. اجزای این کارگاه عبارت بودند از: ویژگی ها و مراحل تحلیل محتوای کیفی، انواع تحلیل محتوای کیفی، انواع کدگذاری ها، انواع رویکردهای تحلیل محتوای کیفی، انواع کدگذاری ها، شیوه های کدگذاری در نرم افزار MAXQDA و نحوه افزایش اعتبار داده های کیفی.

لازم به ذکر است که آموزش عملی تحلیل محتوای کیفی با استفاده از نرم افزار MAXQDA در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۹ انجام شد.

یادآوری می شود در اردیبهشت ماه 1399 این کارگاه از سوی انجمن کتابداری با تدریس دکتر بگلو و حضور 80 کاربر به صورت مجازی توسط آرموک برگزار شده بود.

برچسب ها :