کد خبر: 42871
تاریخ انتشار: شنبه, 29 آذر 1399 - 08:58

داخلی

»

گزارش

کارگاه پایگاه­ها و شاخص­های علم سنجی برگزار شد

منبع : لیزنا
به همت انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان کارگاه پایگاه­ها و شاخص­های علم سنجی در دانشگاه سمنان برگزار شد.
کارگاه پایگاه­ها و شاخص­های علم سنجی برگزار شد

به گزارش لیزنا، به همت انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان کارگاه پایگاه­ها و شاخص­های علم سنجی در دانشگاه سمنان برگزار شد.

در این کارگاه برخی مطالب کاربردی و سودمند درباره­ی پایگاه­ها و شاخص­های علم سنجی مطرح شد.

دکتر روح الله خادمی، مدرس این کارگاه ضمن اشاره به تعاریف مختلف علم سنجی، به برخی از انتقادات وارد شده به حوزه علم سنجی از جمله، تاکید زیاد برکمیت تا کیفیت و مسائلی که ریشه در استناد و تحلیل استنادی دارد اشاره کرد.

استادیار علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان، با اشاره به پایگاه­های ارائه دهنده داده­های علم سنجی، به کاربردهای علم سنجی از جمله، مطالعه کمی جریان علم، برنامه ریزی و سیاست گذاری علمی، ارزیابی علم و فناوری و منابع پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر در این حوزه نیز پرداخت.

لازم به ذکر است که  انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه با برگزاری کارگاه های مختلف در حوزه های موضوعی گوناگون، زمینه آگاهی رسانی و اطلاع بخشی علمی به دانشجویان و اعضای هیات علمی گروه های مختلف آموزشی را از طریق سایت انجمن به نشانی semkisa.semnan.ac.ir فراهم کرده است.

گزارش: محمد جلیلوند و ریحانه میرزایی، دانشجویان کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان