کد خبر: 43471
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 اسفند 1399 - 10:59

داخلی

»

گزارش

بیست‌وسومین برنامه آموزشی «قطب‌نمای آموزش(۲۳)» برگزار شد

منبع : لیزنا
بیست‌وسومین برنامه زنده آموزشی«قطب‌نمای آموزش(۲۳)» انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران با عنوان «مقاله پایان‌نامه: مسئولیت‌های متقابل استاد و دانشجو» برگزار شد.
بیست‌وسومین برنامه آموزشی «قطب‌نمای آموزش(۲۳)» برگزار شد

بیست‌وسومین برنامه زنده آموزشی«قطب‌نمای آموزش(۲۳)» انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران در روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۰ الی ۲۲ در صفحه اینستاگرام انجمن @ilisa1345 با عنوان «مقاله پایان‌نامه: مسئولیت‌های متقابل استاد و دانشجو»  با تدریس و ارائه دکتر محمدرضا قانع، عضو هیات علمی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز، مدیر مسئول نشریه بین المللی LJISM، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی منطقه جنوب کشور برگزار شد.

این برنامه به منظور یاری رسانی به پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی شده است.

 مجری این نشست دکتر میترا صمیعی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی و مسئول کمیته آموزش و عضو هیأت مدیره انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران بود. وی در ابتدای برنامه به معرفی فعالیت‌های علمی و مسئولیت‌های اجرایی میهمان برنامه پرداخت و سپس به معرفی کتاب‌های وی با عنوان‌های «دسترسی آزاد و بازسازی ارتباط علمی»؛ «روش‌های آماری برای متخصصان کتابداری و اطلاع رسانی و فصلی از کتاب "Handbook bibliometricts "پرداخت.

 دکتر صمیعی گفت: یکی از مسئولیت‌های اساتید و دانشجویان بعد از انجام کار پایان نامه، تدوین مقاله از نتایج و یافته‌های پژوهش انجام شده است و در این فرایند هر کدام از مولفان مقاله مسئولیت‌ها و وظایفی دارند که در این برنامه در خدمت آقای دکتر قانع هستیم که به تشریح مسئولیت‌های متقابل اساتید و دانشجویان در تدوین مقالات مستخرج از پایان نامه‌ها بپردازند.

سپس دکتر قانع به ارائه برنامه آموزشی خود پرداخت و نکات کاربردی را در زمینه مسئولیت‌های متقابل استاد و دانشجو در تدوین مقاله پایان‌نامه ارائه کرد.وی در این زمینه که یک مقاله مستخرج از پایان‌نامه باید از چه بخش‌های تشکیل شود و عینا مطالب مندرج در پایان نامه در مقاله بیان نشود و سعی شود تراوشات ذهنی و خلاقانه نویسنده انعکاس کننده محتوای پایان نامه دانشجویی باشد، نکاتی را بیان کرد و اشاراتی به دلایل عدم پذیرش مقاله توسط نشریات معتبر ملی و بین المللی کرد.

 وی توجه به نکات رعایت مسائل اخلاقی (عدم ارسال همزمان برای دونشریه)؛کوتاه و کامل بودن مقاله؛ رعایت نکات گرامری و دستور زبانی؛ اصالت و نوآوری در پژوهش؛ تطابق موضوع با دامنه و هدف نشریه؛ به کارگیری روش‌‌های پژوهش خلاقانه. در این برنامه حاضرین پرسش‌‌های خود را در قالب کامنت ارائه کردند و جناب آقای دکتر قانع به سوالات حاضرین پاسخ دادند. برای دسترسی به برنامه کامل این برنامه زنده آموزشی به فایل ضبط شده آن در صفحه را ضروروی دانست.

علاقه مندان برای دسترسی به برنامه کامل این  برنامه زنده آموزشی به فایل ضبط شده آن در صفحه اینستاگرام انجمن با ادرس @ilisa ۱۳۴۵ و نیز متن پیاده سازی شده آن در نشریه الکترونیکی شناسه مراجعه کنند.