کد خبر: 43638
تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 ارديبهشت 1400 - 15:00

داخلی

»

گزارش

به همت کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد؛

نشست مجازی معرفی و بررسی کتاب «مهدویت (پیش از ظهور)»

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
نشست معرفی و  بررسی کتاب «مهدویت (پیش از ظهور)» نوشته رحیم کارگر در كتابخانه  مركزی اروميه برگزار شد.
نشست مجازی معرفی و بررسی کتاب «مهدویت (پیش از ظهور)»

به گزارش لیزنا، نشست معرفی و بررسی کتاب مهدویت (پیش از ظهور)، با حضور مریم علی پور، کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی و داور مسابقات  ادبی و داستانی ‍‍‍، در بستر فضای مجازی برگزار شد.

علی پور در ابتدا با اشاره به اهميت طبقه بندی موضوعی کتاب گفت: طبقه بندی موضوعی کتاب سبب جلب نظر مخاطب می شود، فهرست بندی کتاب  در دو دسته اجمالی  و تفصیلی ارائه شده  و مخاطب این امکان را دارد که با توجه به نیاز  و دغدغه  خود  به موضوع مورد نیاز خود بپردازد و سوالات  در همان حیطه را بررسی کند؛ بدین معنی  که سبب اتلاف وقت مخاطب نمی شود.

وی گفت:: همه پاسخ ها  بر اساس آراء و نظر علما و افراد صاحب نظر و شناخته شده ارائه  شده اند و نقطه قوت کتاب را کم حجمی و ساده بودن بیان است.

علی پور در مورد اهميت ظهور  منجی و تحقق جامعه مطلوب گفت: مسئله ظهور و منجی، تحقق جامعه مطلوب  و عدالت محور ، نجات از ظالم و .... همگی از موضوعاتی هستند که در طول تاریخ  در بین تمامی ادیان به طرق مختلف مطرح شده اند. پیرامون موضوع منجی و نجات بخشی، ضرورت وجودی وی، مفهوم انتظار ، مهدی موعود ، طول عمر، ازدواج و زندگی شخصی  ایشان ،علل غیبت و ... پرسشها و ابهاماتی مطرح است که برای پاسخگویی به این قبیل پرسشها، اداره مشاوره و پاسخ معاونت آموزش و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه ها،2 جلد کتاب  با عنوان مهدویت پیش از ظهور  و مهدویت دوران ظهور را تهیه و تنظیم کرده ، که هر دو توسط رحیم کارگر تألیف  و توسط نشر معارف  به چاپ رسیده است.