کد خبر: 43690
تاریخ انتشار: شنبه, 18 ارديبهشت 1400 - 14:27

داخلی

»

گزارش

کارگاه آموزشی ترفند های وبی برگزار شد

منبع : لیزنا
انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان، کارگاهی با موضوع «ترفند های وبی» را برگزار کرد.
کارگاه آموزشی ترفند های وبی برگزار شد

به گزارش لیزنا،انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان با همکاری گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، کارگاهی با موضوع  ترفند های وبی در روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت  1400 ساعت 20 الی 21 در بستر ادوب‌کانکت برگزار کرد. در این کارگاه که با ارائه‌ی علیرضا زمانی، دانشجوی علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه سمنان و زیر نظر دکتر رحمان معرفت، عضو هیأت علمی گروه علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی انجام شد، به موضوعاتی همچون مرورگر های وب، شیوه عضویت و استفاده از سایت train bit، شیوه مدیریت دانلود ها و تاریخچه در مرورگر، جستجوی حرفه ای و پیشرفته در وب، شیوه دانلود رایگان مقاله، نحوه او. سی. آر کردن  با گوگل درایو، شیوه تبدیل فرمت های مختلف به یکدیگر، یکپارچه کردن چندین فایل پی  دی اف و غیره پرداخته شد.

 مدرس کارگاه درباره فضای ذخیره سازی ابری گفت: به کمک فضای ابری(Cloud storage) امکان استفاده از یک فایل با فرمت های متنوع در مکان های مختلف وجود دارد. فضای ابری، فضایی برای مدیریت فایل ها در وب و اشتراک گذاری آن با دیگران است.

علیرضا زمانی در ادامه به وب سایت train bit پرداخت و گفت: به کمک این وب سایت می توان فضایی رایگان(5000گیگابایت) برای مدیریت فایل ها در وب و اشتراک گذاری آن با دیگران به دست آورد. این سرویس در سال 1384 با نام پارسااسپیس شروع به فعالیت نموده و تا امروز 1 میلیون کاربر ایرانی را پشتیبانی نموده است.

وی در ادامه به شیوه استفاده از  advanced searchپرداخت و افزود:  Advanced search،سرچ حرفه ای در گوگل و یا جستجوی پیشرفته به معنای یافتن نتایج با دقت در کمترین زمان است. واقعیت این است که اگر روش اصولی و میانبر سرچ حرفه ای در گوگل را بلد باشید هدف هر چه که باشد به راحتی و به سرعت پیدا خواهید کرد.

لازم به ذکر است انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان از انجمن های فعال در سطح کشور می باشد و اخیرا در سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت رتبه دوم در بخش مسابقه را به خود اختصاص داده است. علاقمندان برای آشنایی بیشتر با این انجمن می توانند به سایت semkisa.semnan.ac.ir مراجعه کنند.

گزارش: سید مرتضی اشرفی، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان