کد خبر: 44422
تاریخ انتشار: جمعه, 09 مهر 1400 - 10:35

داخلی

»

گزارش

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

استان آذربایجان‌غربی، به عنوان دومین پایتخت دفاع مقدس، نقش کلیدی در این دوران داشته است

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
آئین رونمایی از کتاب «به وقت خون: مجموعه داستان» در آذربایجان‌غربی برگزار شد.
استان آذربایجان‌غربی، به عنوان دومین پایتخت دفاع مقدس، نقش کلیدی در این دوران داشته است

به گزارش لیزنا، به مناسبت هفته دفاع مقدس آئین رونمایی از کتاب «به وقت خون: مجموعه داستان» نوشته حسین غفاری با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی ؛ نویسنده اثر؛ بهرنگ منتخبی، منتقد و نویسندگان و علاقه مندان به حوزه ادبیات دفاع مقدس در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دورد بر روان پاک شهدا گفت: خدا را شاکریم که توفیق خدمت به نویسندگان در حوزه کتابخوانی نصیب ما شده است؛ آثار ارزشمند و فاخر نویسندگان دفاع مقدس ، هدایایی به شهدای ایران اسلامی محسوب می شود چرا که همه ما امنیت خود را مرهون شهدای میهن اسلامی هستیم.

معصومی گفت: رسالت ما در استان آذربایجان غربی که به عنوان دومین پایتخت دفاع مقدس، نقش کلیدی در پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس داشته است، رسالت گسترده ای است و تلاش میشود حمایت از شعرا و نویسندگان بومی که در این حوزه قلم می زنند، مورد توجه قرار گیرد.

معصومی ادامه داد: از سال 68 تا 99 حدود 20 هزار عنوان در حوزه دفاع مقدس در کشور به چاپ رسیده است که بیشترین آثار چاپ شده مربوط به سال 1395، با 1265 عنوان است.

وی گفت: در مجموعه کتابخانه های عمومی بیش از 172 هزار نسخه کتاب در حوزه دفاع مقدس در دو دسته موضوعی  تاریخ ایران و ادبیات فارسی وجود دارد و بر آن هستیم تا  آثار نویسندگان بومی استان در حوزه دفاع مقدس را در دسترس قرار دهیم و با معرفی هر چه بیشتر اين آثار و حمایت از آفرینش آثار ارزشمند و فاخر، ادبیات پایداری جایگاه ویژه خود را بدست آورد؛ چرا که ادبیات پایداری ایران اسلامی ظرفیت جهانی شدن دارد.

وی گفت: کتاب حاضر مجموعه داستان‌هایی در حوزه دفاع مقدس است که توسط حسین غفاری تألیف و در سال جاری چاپ شده است، امید است با معرفی این اثر قدم مثبتی در راستای ادای دین به شهدا  و ترویج فرهنگ شهادت برداشته باشیم .

بهرنگ منتخبی، منتقد اثر گفت: در تاریخ ایران جنگ های فراوانی بوده است؛ اما دوران دفاع مقدس، درخشان ترین حادثه تاریخ معاصر ایران است و اتحاد و همدلی مردم ایران در این دوران منحصر به فرد است و آثار منتشر شده در این حوزه، جهت آشنایی مردم با این دوران ارزشمند  و مؤثر است.

وی توضیحاتی پیرامون اثر ارائه داد و گفت: این اثر یک مجموعه خاطرات است که با زاویه دید  دانای کل نوشته شده است؛ طرح جلد کتاب، گویای موضوع اثر است. از مزایای دیگر اثر حروف چینی آن  است که بدون هیچ غلط املایی به چاپ رسیده است.

وی گفت: بن مایه اثر واقعی و رئال بوده و نوعی مجموعه خاطرات محسوب می‌شود؛ و در عنوان کتاب استفاده از عبارت «مجموعه خاطرات» ارجح تر است. چرا که داستان دارای عناصر مختص خود است.

در ادامه، حسین غفاری، نویسنده اثر گفت: کتاب «به وقت خون»، سومین مجموعه داستان من در حوزه دفاع مقدس است؛ اولین مجموعه داستان در سال 1380 با عنوان «مشک و بیدمشک» منتشر شد.

این نویسنده ادامه داد: این اثر که در سال جاری توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان چاپ شده است، شامل19  داستان کوتاه و ضمیمه ای با عنوان 5 گنج است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          در انتهای این مراسم، پس از  رونمایی از کتاب، یک نسخه به حاضرین با امضاء نویسنده اهدا شد.