کد خبر: 44686
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 آبان 1400 - 14:29

داخلی

»

گزارش

با حضور دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد؛

نشست کتابخوان اختصاصی ویژه کارشناسان فرهنگی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی
همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، نشست کتابخوان اختصاصی در آذربایجان‌غربی برگزار شد.
نشست کتابخوان اختصاصی ویژه کارشناسان فرهنگی

به گزارش لیزنا، نشست کتابخوان اختصاصی ویژه کارشناسان فرهنگی، با اجرای زکیه لطفی، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و  با مشارکت  استان‌های آذربایجان‌شرقی، فارس، گیلان، لرستان و سمنان در بستر فضای مجازی برگزار شد.

نغمه مستشار نظامی، دبیر شواری ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تبریک بیست و نهمین دوره هفته  کتاب «حوض خون»  اثر فاطمه السادات میرعالی را معرفی کرد.

مستشار نظامی گفت: کتاب «حوض خون» روایت غریبی است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مطالعه آن را توصیه کرده اند؛ این اثر خاطرات و روایت‌ های 64 نفر از بانوان اندیمشکی درباره فعالیت‌ شان در بخش رخت ‌شویی البسه رزمندگان دفاع مقدس در بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک را شامل می ‌شود.

کتاب «آتش بدون دود» اثر نادر ابراهیمی، توسط محمد سمیعی، کارشناس اداره کل کتابخانه های فارس معرفی گردید. سمیعی اظهار داشت: این اثر فاخر داستانی 7 جلدی است که جوایز متعدد داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده است؛ روایتی جذاب و پرکشش از چند نسل یک خانواده است. نویسنده در این اثر رویایی مفاهیمی چون جهل و دانش، عشق و نفرت و ... همراه با خلق قهرمانی ها به تصویر کشیده است.

سیدهادی بنی فاطمه، کارشناس اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی توضیحاتی پیرامون کتاب  «976 روز در پس کوچه های اروپا» اثر محمد دلاوری ارائه نمود و اظهار داشت: این اثر شامل خاطراتی از  اقامت خبرنگار اعزامی صدا و سیما به مدت 976 روز در اروپا هست که در 240 صفحه به رشته تحریر درآمده است؛ نویسنده ماجراهای جذاب روزمره‌ خود را در برخورد با مسائل مختلف بیان کرده است و به نوعی مخاطب را با عمق فرهنگ، سیاست، اقتضاد و جامعه‌ی اروپا آشنا می‌سازد.

علیرضا ژاله جو، کارشناس اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان  «چگونه کتاب بخوانیم» اثر مارتیمر جی. آدلر را معرفی کرد و اظهار داشت: این کتاب در سال 1940 میلادی تألیف شده و در سال 1972 ویرایش شده است. نویسنده در این کتاب مفاهیم بنیادی در حوزه شیوه های مطالعه و مطالعه اثر بخش را توصیف کرده است. نویسنده در این اثر اهداف مطالعه را چنین بیان کرده است: مطالعه برای سرگرمی، مطالعه برای کسب اطلاعات و مطالعه برای فهمیدن.

در ادامه، قاسم رئوفی، کارشناس اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، کتاب «هفت گنج کومش» اثر عبدالرفیع حقیقت را معرفی کرد. وی اظهار کرد: این اثر شامل شرح احوال و افکار و آثار هفت عارف و شاعر نامی ایران در محدوده استان سمنان است.

صادق سفی زاده، کارشناس اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان ، کتاب «مارک دوپلو» اثر منصور ضابطیان را  معرفی کرد و گفت: این کتاب نوعی سفرنامه است که تا سال 1398 ، ده بار تجدید چاپ شده است و خاطرات مصور نویسنده در سفر به 9 کشور را بیان می‌کند.