کد خبر: 44736
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آذر 1400 - 09:22

داخلی

»

گزارش

از کتاب «روزهای جنگی سعید» رونمایی شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
همزمان با هفته کتاب، نشست رونمایی و بررسی کتاب «روزهای جنگی سعید» خاطرات سعید بلوری، یکی از رزمندگان گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.
از کتاب «روزهای جنگی سعید» رونمایی شد

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته کتاب، نشست رونمایی و بررسی کتاب «روزهای جنگی سعید» خاطرات سعید بلوری، یکی از رزمندگان گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) که به همت عالمه محمدی و زینب گل‌محمدی تدوین شده و کاری مشترک از نشر «مرز و بوم» و گروه تحقیقاتی «فتح‌الفتوح» است، با حضور امین متولیان، معاون برنامه ریزی و پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ محمد هادی ناصری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران؛ سرهنگ حاج سعید بلوری، راوی اثر؛ مرتضی قاضی، مدیر انتشارات مرز و بوم؛ زینب گل محمدی، نویسنده کتاب و میثم رشیدی مجری و کارشناس برنامه در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

به دلیل فرمایش رهبری خاطراتم را بیان کردم

در این نشست سرهنگ مرتضی بلوری، راوی اثر، ضمن تشکر از دست اندرکاران نشر این کتاب گفت: اینکه من پذیرفتم خاطرات دوران جنگ را بیان کنم بیشتر به دلیل پیامی بود که مقام معظم رهبری فرمودند مبنی بر اینکه رزمندگان باید خاطرات خود را برای مردم بیان کنند تا نسل جوان بدانند که چه بر رزمندگان ما گذشته است. امیدواریم با این خاطرات بتوانیم یاد شهدا را زنده نگه داریم تا شرمنده آنان نباشیم.

کتاب سرشار از لحظات تکان‌دهنده است

مرتضی قاضی، مدیر انتشارات مرز و بوم در این نشست ضمن ابراز خرسندی از ثمره تلاش گروه تحقیقاتی فتح الفتوح و سهیم بودن انتشارات مرز و بوم در رونمایی این کتاب، از تلاش انتشارات برای انتشار کتابی با استانداردهای فرمی و محتوایی گفت.

مدیر انتشارات مرز و بوم از کتاب های «چشم هایی که نوشتند»، «خانه بیست وششم»، «بشرط بهشت» و کتاب «یحیی» به عنوان نمونه کارهای این انتشارات یاد کرد و گفت: نشر مرز و بوم تلاش کرده است در کنار نشر های دیگر مثل سوره مهر، روایت فتح، نشر شهید کاظمی و به نشر، بارهای روی زمین مانده را بردارد و استاندارد هایی را هم  در بحث محتوایی و فرم رعایت کند  تا راهی را در میان مخاطبین عام بگشاید تا مخاطب به بهانه مطالعه کتاب با حماسه های رزمندگان دفاع مقدس آشنا شوند. کتاب سرشار از لحظات تکان دهنده و در عین حال شاداب و خواندنی است.

امیدواریم خاطرات حاج منصور رحیمی فرمانده گردان تخریب هم منتشر شود

در این نشست امین متولیان، معاون برنامه ریزی و پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد انتشار کتاب را به همه دست اندرکاران تولید این کتاب از مرحله تحقیق تا مرحله انتشار تبریک گفت و یادآور شد: چاپ اینگونه آثار ستودنی است و امیدوارم انتشارات مرز و بوم، خاطرات حاج منصور رحیمی، فرمانده گردان تخریب را هم به زودی در قالب کتابی ارزشمند منتشر کند.

در ادامه محمد هادی ناصری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ضمن تبریک هفته کتاب گفت: مجموعه ای که امروز شاهد رونمایی تازه ترین اثر آن هستیم مجموعه ای است که با حضور دغدغه مندان و فرهیختگان شکل گرفته و این دوستان زحمات قابل توجه ای در حوزه ادبیات دفاع مقدس کشیدند.ما نیز وظیفه داریم در جهت بازنمایی تلاش آنان تلاش کنیم و امیدواریم شاهد انتشار کتاب های خوب دیگر در حوزه دفاع مقدس باشیم.

این کتاب به مادر سرهنگ بلوری و همه مادران شهدا  تقدیم شده است

در این نشست زینب گل محمدی، مدیر گروه تحقیقاتی فتح الفتوح و نویسنده ضمن تشکر از سرهنگ بلوری و سعه صدر و همکاری وی در انتشار کتاب، گفت: با تورق کتاب «روزهای جنگی سعید» شاهد رنگ و بویی از گردان تخریب هستیم.

نویسنده کتاب «روز های جنگی سعید» تصریح کرد: لازم است از خانواده آقای بلوری و نشر مرز و بوم که ما را در این پروژه یاری دادند، نیز تشکر کنم. البته تشکر ویژه من از مادر آقای بلوری که به رحمت خدا رفتند، خواهد بود که همیشه با قدرت، مدافع فرزندان خود برای حضور در جبهه ها بودند و حتی ایشان با دست خط خودشان، برگه حضور آقای بلوری را برای رفتن به جبهه امضا کردند. باید به این بانوان نمونه دستمریزاد گفت و آنان را ستود. این زنان هستند که امروز می توانند الگو و اسوه ای برای دیگر زنان کشورمان باشند و ما به یاد ایشان این کتاب را تقدیم به همه مادران شهدا و رزمندگان کردیم.

کتاب «روزهای جنگی سعید» از مقدس سازی پرهیز کرده است

سجاد محقق، نویسنده و پژوهشگر کشورمان با بیان اینکه من از اولین خوانندگان این کتاب هستم، گفت: اتفاق خوبی که در این کتاب افتاده این است که همه کسانی که کارهایی را برای انتشار این کتاب برعهده داشتند به خوبی از پس آن برآمدند یعنی انتخاب سوژه، مصاحبه ها، تدوین کتاب، صفحه آرایی، نوع کاغذ و فونت کلمات، همه بسیار خوب انتخاب شده است. از سوی دیگر، ما در این کتاب شاهد افراط و تفریط نیستیم و یک نمای واقعی را از آقای بلوری شاهد هستیم.

وی یادآور شد: بحث خاطرات گردان تخریب روایت های جذابی است که کمتر به آن پرداخته شده و آن کتاب هایی هم که به این موضوع پرداختند دچار خودسانسوری های زیادی شدند. آقای بلوری خیلی راحت و بدون سانسور به نقل خاطرات خود پرداخته است. این درحالی است که کتاب دارای ضرباهنگ خوبی است که آن را خواندنی تر کرده است. در این کتاب از مقدس سازی پرهیز شده است.

گفتنی است، نشست رونمایی کتاب «روزهای جنگی سعید» از طریق صفحه مجازی کتابخانه‌های عمومی تهران به آدرس (instagram.com/tehranpl)، آپارات(aparat.com/tehranpl/live) و پورتال اداره کل (tehranpl.ir) و اینستاگرام کتابخانه مرکزی پارک شهر به نشانی http://instagram.com/parkeshahrlib  به صورت زنده پخش شد.