کد خبر: 44928
تاریخ انتشار: شنبه, 04 دی 1400 - 08:35

داخلی

»

گزارش

شهردار اردکان در دیدار رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان:

تربیت نسل کتابخوان از درون خانواده‌ها شکل می‌گیرد

منبع : روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان
شهردار جدید اردکان در دیدار با رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تأکید کرد: شروع کتابخوانی در هر خانه‌ای باید از پدر و مادر باشد تا فرزندان نیز کتابخوانی را فرا بگیرند.
تربیت نسل کتابخوان از درون خانواده‌ها شکل می‌گیرد

به گزارش لیزنا، حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان در راستای افزایش تعاملات فرهنگی و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی با احمدرضا متألهی، شهردار جدید اردکان دیدار و گفتگو کرد.

پایدار در این دیدار ضمن تبریک انتصاب متألهی به عنوان شهردار اردکان، گفت: هم‌افزایی موجب تسریع و تحقق کامل اهداف فرهنگی دو دستگاه خواهد شد و امیدواریم با تغییر برخی رویکردها در دوره جدید مدیریت شهری، شاهد تعامل خوب مجموعه شهرداری با کتابخانه عمومی شهر اردکان و رفع مشکلات و کاستی‌ها در کتابخانه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌کردن برای کتاب و کتابخوانی، سرمایه‌گذاری ماندگار برای نسل‌های آینده است، از شهردار جدید اردکان خواست یاری‌گر کتابخانه شهر اردکان در ترویج فرهنگ کتابخوانی باشد.

متالهی، شهردار اردکان گفت: رشد مطالعه و توجه به کتاب، یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و توسعه همه‌جانبه هر جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ترویج کتابخوانی باید از خانواده‌ها شروع شود تا تک‌تک اعضای جامعه برای رشد فردی و اجتماعی خود به کتاب احساس نیاز کنند.

شهردار اردکان تصریح کرد: پیشنهاد مشخصی که دارم این است که در جلسات مشاوره زوج‌های جوان به اهمیت مطالعه و معرفی آثار مفید در حوزه همسرداری و مهارت‌های زندگی در کنار دیگر مباحث رایج در این جلسات توجه شود تا همسران جوان از ابتدا بدانند با مراجعه به منابع مفید می‌توانند راهکارهای مناسبی برای مسائل و مشکلات احتمالی در زندگی آینده‌شان، پیدا کنند.

وی افزود: شروع کتابخوانی در هر خانه‌ای باید از والدین باشد تا فرزندان نیز به شکل عملی کتابخوانی و ارتباط با کتاب را فرا بگیرند.