کد خبر: 45018
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 دی 1400 - 14:31

داخلی

»

گزارش

باحضور شاعران فارسی زبان افغانستانی، پاکستانی و هندی ؛

عصر شعر مجازی «جهان مرد» برگزار شد

منبع : روابط عمومی کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
عصر شعر مجازی «جهان مرد» به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باحضور شاعران فارسی زبان افغانستانی، پاکستانی و هندی به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مشارکت شاعران استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قم و گلستان برگزار شد.
عصر شعر مجازی «جهان مرد» برگزار شد

به گزارش لیزنا، عصر شعر مجازی «جهان مرد» به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باحضور شاعران فارسی زبان افغانستانی، پاکستانی و هندی به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مشارکت شاعران استان‌های خراسان جنوبی،  خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قم و گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار امیدواری کرد روح حاج قاسم سلیمانی از برگزاری این برنامه که به واسطه عرض ارادت به ساحت حضرت زهرا(س) در حال اجرا است، شاد شود و گفت: همایش «جهان مرد» به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور با همکاری کنگره بین المللی انتقام سخت به میزبانی استان خراسان رضوی و حضور شاعرانی از استانهای خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قم و گلستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری ین قبیل برنامه ها کمترین کار برای ادای دین به حاج قاسم سلیمانی است، افزود: عنوان «جهان مرد» به واسطه جمعیت بالای علاقمندان او در سراسر جهان است که با هر قوم و مذهبی که به دنبال صلح و آرامش جهانی هستند، بسیار بجا و مناسب است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: حاج قاسم فردی نظامی با بالاترین درجه است که در وصیت نامه خود قید می کند « بر روی سنگر قبرم بنویسید: سرباز» ، فردی که در مقابل استکبار و ظلم بسیار قاطعانه و قدرتمند و در مقابل کودکان و ضعفا بسیار مهربان و رئوف بود.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: دشمنان بدانند که با ترور و شهادت حاج قاسم تنها جسم فانی و زندگی دنیوی او را به اتمام رساند. حاج قاسم تمام شدنی نیست و شما به اون زندگانی ماندگارتری بخشیدید. همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند«مکتب حاج قاسم به تبع مکتب امام خمینی(ره) جریان دارد» و این بدین معنی است که مکتب حاج قاسم ایستائی ندارد و همیشه پویا و ماندگار است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان ضمن تشکر از روسای ادارات  کتابخانه های عمومی شهرستانها و کتابداران و کارکنان اداره کل گفت: باعث مباهات است که مجموعه کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی در پی لبیک گویی به مکتب حاج قاسم و ادای دین به این «جهان مرد» ایران زمین بالغ بر 1400 رویداد فرهنگی را در ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم رقم زدند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به ارادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به حضرت فاطمه زهرا(س) روح ایشان نیز مورد شفاعات این بانوی بزرگ اسلام قرار گیرد.

 

در ادامه ابوالفضل مبارز، عاطفه سادات موسوی و عاطفه جعفری، شاعران اهل افغانستان به خوانش سروده های خود با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

 

گفتنی است، در ادامه قاسم مهرنیا، شاعر خراسان شمالی؛ جعفر عباسی، شاعری از استان خراسان جنوبی؛ عباسعلی صباغ زاده، شاعری از سیستان و بلوچستان؛ احمد شهریار، شاعر پاکستانی و حمزه محمودی، شاعر اهل افغانستان از استان قم و آخوند قره جه شاعر ترکمن، محمد نادر امیری و محمد اسحاق رسولی شاعران اهل افغانستان از استان گلستان به خوانش سروده های خود پرداختند.

 

برچسب ها :