کد خبر: 45054
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 دی 1400 - 08:50

داخلی

»

گزارش

مدیر شبکه مدیا14 ترکیه:

کتابخانه آستان قدس رضوی الگویی برای فعالیت‌های فرهنگی کشورهای اسلامی است

منبع : لیزنا
مدیر شبکه مدیا 14 ترکیه، در بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی، ضمن ابراز شگفتی از وسعت، تنوع بخش‌ها و نوع ارائه خدمات در کتابخانه آستان قدس رضوی، این مکان را الگویی برای فعالیت‌های فرهنگی سایر کشورهای اسلامی برشمرد.
کتابخانه آستان قدس رضوی الگویی برای فعالیت‌های فرهنگی کشورهای اسلامی است

به گزارش لیزنا، حریت وارول ضمن ابراز شگفتی از وسعت، تنوع بخش‌ها و نوع ارائه خدمات در کتابخانه آستان قدس رضوی، این مکان را الگویی برای فعالیت‌های فرهنگی سایر کشورهای اسلامی برشمرد. وی کتابخانه و سایر اماکن حرم مطهر را گنجینه‌ای مملو از ثروتی ارزشمند برشمرد که تاکنون به همت خادمان و به عبارتی یاران امام رضا(ع) حفاظت شده‌اند.

وارول، حفاظت از این گنجینه معنوی را حفاظت از میراث یک فرهنگ عنوان کرد و گفت: با نگاه به کارنامه سیاه داعشیان در آتش زدن کتابخانه‌ها و از بین بردن اماکن مذهبی و به یغما رفتن این میراث فرهنگی در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ترکیه توسط غربیان، به ارزش و اهمیت این حفاظت پی می‌بریم.

وی همچنین به ایجاد زمینه‌های لازم برای تهیه مستند از میراث فرهنگی شیعه در کتابخانه آستان قدس رضوی اشاره کرد و این اقدام را تلاشی برای معرفی این مجموعه در میان عموم جامعه ترکیه و بالاخص پژوهشگران عنوان کرد.

حریت وارول تاکید کرد: آنچه در این مجموعه وجود دارد ثروت عظیم فرهنگی است که می‌بایست به سود مردم از آن بهره‌برداری کرد.