کد خبر: 45203
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 بهمن 1400 - 08:56

داخلی

»

گزارش

کتابخانه سیار « پیک دانایی6؛ یادبود سردار شهید نورعلی شوشتری» افتتاح شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران آئین افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی 6؛ یادبود سردار شهید نورعلی شوشتری»  با حضور خانواده سردار شهید و سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری مشهد مقدس برگزار شد.
کتابخانه سیار « پیک دانایی6؛ یادبود سردار شهید نورعلی شوشتری» افتتاح شد

به گزارش لیزنا، همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران آئین افتتاح کتابخانه سیار « پیک دانایی 6؛ یادبود سردار شهید نورعلی شوشتری»  با حضور خانواده سردار شهید نورعلی شوشتری؛  محسن داوری، سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و محمدحسین روشنک، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی در فرمانداری مشهد مقدس برگزار شد.

 در ابتدا محسن داوری، سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان مشهد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تبریک ایام الله دهه فجر و خیر مقدم ویژه به خانواده معزز سردار شهید نورعلی شوشتری، گفت: باعث افتخار است که بعد از گذشت 43 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، اولین روز از ایام الله دهه فجر را به نام و یاد شهیدی آغاز می کنیم که در اقتدار، پایداری و وحدت نظام جمهور اسلامی ایران نقش به سزایی ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: امروز نام و یاد سردار شهید نورعلی شوشتری را در عرصه مهم فرهنگی به ویژه فرهنگ کتاب و کتابخوانی آغاز میکنیم، شهیدی که چه در زمان حیات خویش و چه در زمان شهادت باعث برکت است.

محسن داوری در پایان با بیان اینکه انقلاب ما، انقلاب فرهنگی بود، از طرح خلاقانه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در رابطه با راه اندازی کتابخانه های سیار تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: خداوند را شاکرم که در اولین روز از ایام الله دهه فجر شاهد آئین افتتاح کتابخانه سیار به عنوان یکی از  خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای اجرای عدالت فرهنگی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد مقدس هستیم. کتابخانه ای که به نام و یاد سردار پرافتخار و شهید رهبر، نورعلی شوشتری مزین است.

وی ضمن تشکر از همراهی سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه مشهد مقدس، گفت: این کتابخانه ، ششمین کتابخانه سیار در استان خرسان رضوی است که از محل تملک دارایی ها و مشارکت مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی به ریاست محمدحسین روشنک که همچون گذشته در این عرصه حامی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوده اند، است.

علی اکبر سبزیان با بیان اینکه هر کتابخانه سیار نقش 10 کتابخانه مستقر را در جامعه ایفا می کند، افزود: کتابخانه های سیار بصورت کتابدار محور فعالیت می کند. در واقع کتابخانه های سیار با حضور در روستاها و مناطق نقشه راه تعیین شده، ضمن ارائه خدمات کتابخانه ای، عاملی موثر در بوجود آمدن رویدادهای فرهنگی کتاب محور در این مناطق هستند. یکی از تأثیرات موثر و مفید بوجود آمده به واسطه حضور کتابخانه های سیار در مناطق مختلف ایجاد نشاط، امید، رضایمندی وشوق حضور مردم در فعالیتهای فرهنگی کتاب محور است.

وی تصریح کرد: استقبال مردم از حضور کتابخانه های سیار علیرغم تمام مشکلات و معضلات موجود، دیدنی و قابل تأمل است و این نشان از موفقیت ما در راستای رسیدن به نشاط مومنانه مدنظر و تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای جامعه اسلامی ایران است. هدف و امید اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی پرورش امثال شهید شوشتری به واسطه حضور در کتابخانه ای است که به نام ایشان مزین است.

علی اکبر سبزیان ضمنن تشکر ویژه از حضور همسر و فرزند سردار شهید نورعلی شوشتری در این مراسم، عنوان کرد: معتقدم گام دوم انقلاب را می توان با کتاب برداشت. در همین راستا و با توجه به شعار اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی مبنی بر اینکه «ما گام دوم انقلاب را با کتاب برمی داریم» با استعانت از خداوند بزرگ این شعار را از مشهدالرضا(ع) خراسان رضوی اعلام می کنیم که جامعه باید با توجه به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر ایران کتابخوان، به سمت کتاب و کتابخوانی حرکت کند چرا که ایران کتابخوان به منزله ایران قدرتمند است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در گام دوم انقلاب، گفت: روی دیگر دانایی، توانایی است. مردم به واسطه کتاب و کتابخوانی به توانایی دست پیدا می کنند و به تبع آن در آینده شاهد ایرانی دانا، قدرتمند و توانا خواهیم بود.

وی در پایان افزود: در همین مراسم به امام راحل(ره) می گوییم، اگر چه که شما رفتید، فرزندان شما در مجموعه کتابخانه های عمومی همچنان در فضای جمهوری اسلامی ایران با پیروی از خط مش شما برای رسیدن آمال، اهداف و آرزوهای شما تلاش خواهند کرد.

در پایان ضمن برگزاری آئین افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی 6؛ یادبود سردار شهید نورعلی شوشتری»، از پوستر این برنامه نیز رونمایی شد.

گفتنی است، کتابخانه سیار «پیک دانایی 6؛ یادبود سردار شهید نورعلی شوشتری» از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و کمک محمدحسین روشنک، خیر، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی افتتاح شد. این کتابخانه در روزهای شنبه در روستای دوست آباد، یکشنبه در روستای منزل آباد، دوشنبه در روستای کوشک مهدی، سه شنبه در روستای چهاربرج و  چهارشنبه در روستای چهل حجره به ارائه خدمات کتابخانه ای می پردازد.