کد خبر: 45817
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 خرداد 1401 - 06:41

داخلی

»

گزارش

آیین رونمایی و نقد سه اثر بومی در آذربایجان‌غربی برگزار شد

منبع : لیزنا
آیین رونمایی و نقد کتاب «بعد از تو باران بند نیامد» اثر زهرا کریم زادگان، «لباس سبز شهادت» اثر سمیرا ساعدی و «عشق بر مدار صفر» اثر سلبی ناز رستمی برگزار شد.
آیین رونمایی و نقد سه اثر بومی در آذربایجان‌غربی برگزار شد

به گزارش لیزنا، آیین رونمایی و نقد سه اثر بومی با حضور خانواده شهید جواد امامعلی سبزی؛ نیر الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری؛ خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی؛ علی ضیائی و مجتبی اسماعیل زاده، منتقدین ادبی؛ نماینده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ نویسندگان آثار، اهالی قلم و سایر علاقه‌مندان در سالن شهید سلیمانی استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این آیین که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی، دفتر امور بانوان وخانواده استانداری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی برگزار شد؛ کتاب «بعد از تو باران بند نیامد» اثر زهرا کریم زادگان، «لباس سبز شهادت» اثر سمیرا ساعدی و «عشق بر مدار صفر» اثر سلبی ناز رستمی رونمایی و نقد شد.

نیر الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن درود بر روان پاک شهدا و ادای احترام به سکاندار حکیم و فرزانه انقلاب مقدس جمهوری اسلامی ایران و خیر مقدم به حاضرین گفت: سوم خرداد ماه، نمایانگر افتخار آفرینی ایثارگران و شهدای معزز انقلاب اسلامی است و دفاع مقدس از رموز ماندگاری ایران اسلامی است.

الهامی ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی بیش از 12 هزار شهید  و 700  شهیده به این خطه تقدیم کرده است؛ عزت امروز، ثمره خون شهیدان ماست. وظیفه ما به عنوان اهالی قلم و هنرمندان، حفظ و ماندگار کردن اهداف جاودانه آنها از طریق قلم فرسایی است و امروز زحمات بانوان اهل قلم در حوزه دفاع مقدس، زمینه برگزاری این آیین را برای ما فراهم کرد.

الهامی تصریح کرد: ارزش‌های خلق شده در حوزه دفاع مقدس، به مثابه قناتی روان و جاری هستند تا در مزرعه ایران اسلامی به ثمر بنشیند؛ با انتقال این ارزش‌ها به نسل آینده، باید از انجماد تاریخی آنها پیشگیری کرد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای بلند مرتبه  و درود بر روح پر فتوح  بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: امروز آیین رونمایی سه اثری است  که با تأسی به شهدای سرافراز ایران اسلامی توسط سه تن از بانوان نویسنده و فعال در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت نگاشته شده است و توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ شده است.

معصومی افزود: نوشتن در حوزه  شهدا، سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز شهادت را به هدیه ای تعبیر فرموده‌اند که خداوند آن را به کسانی می دهد که در راه او مجاهدت کنند و نیز فرموده است: « شهدا این هدیه‌ی الهی را آسان و رایگان به‌دست نیاوردند؛ به قیمت مجاهدت به‌دست آوردند. در راه خدا جهاد کردند، از خودشان گذشتند و خدا این هدیه را به آنها داد.»

وی ضمن اشاره به تعدادی از کتب تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، بر اهمیت حفظ و انتقال صحیح خاطرات دفاع مقدس و مکتوب کردن زندگینامه شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهدای استان آذربایجان‌غربی تأکید کرده و افزود: امروز یکی از مسئولیتهای مهم همه ما که باید خود را ملزم به آن بدانیم، شناساندن هنرمندانه شهدا به نسل جوان و روایتگری آگاهانه از دوران پرافتخار دفاع مقدس است. حمایت از نویسندگان استان و توجه ویژه به بالندگی ادبیات پایداری نقش بسزایی در معرفی صحیح شهدای والامقام ایران اسلامی خواهد داشت.

وی در پایان افزود: خواندن این سه اثر را به همه کتابخوانان توصیه می کنم و امیدوارم خداوند توفیق معرفی هر چه بیشتر این آثار را نصیبمان کند.

در ادامه، علی ضیائی و مجتبی اسماعیل زاده، منتقدین ادبی توضیحاتی پیرامون سه اثر ارائه کردند؛ و طراحی تصویر جلد، انتخاب زبان داستانی و عناوین مناسب را از مزایای این آثار برشمردند. لیکن در زمینه ویراستاری، خلأهایی وجود دارد .

سخنرانی خواهر شهید سبزی و سایر حاضرین و رونمایی آثار بخش پایانی این آیین بود.