کد خبر: 25934
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 آبان 1395 - 20:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

در روز اول هفته کتاب

از مجله آنلاین ادبی «الف یا» رونمایی شد

منبع : لیزنا
 مراسم رونمایی از مجله آنلاین«الف یا»، (نشریه الکترونیکی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان) با سردبیری ابراهیم اکبری دیزگاه، در روز اول هفته کتاب با حضور سیدعباس صالحی و مجید غلامی‌جلیسه برگزار شد.
از مجله آنلاین ادبی «الف یا» رونمایی شد

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیست‌و‌چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم سیدعباس صالحی؛ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید غلامی‌جلیسه؛ دبیر هفته کتاب و مدیر عامل خانه کتاب، مرتضی سرهنگی؛ مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت، رضا رسولی؛ عضو هیات مدیره انجمن قلم ایرانیان، علی‌محمد مودب؛ مدیر موسسه شهرستان ادب، و جمعی از نویسندگان، شاعران حضور داشتند.

 

صالحی با مدیون دانستن ادبیات به دو مجموعه‌ای که ادبیات معاصر را شکل دادند، اظهار داشت: بخش اول، انجمن‌های ادبی است که در حوزه شعر و داستان، پایگاه‌هایی برای رشد و رونق ادبیات خلاقانه شده‌اند و مجموعه دوم مجلات ادبی بوده‌اند.

صالحی درباره این مجله گفت: «الف یا» تلمیح‌ها و اشاراتی به قدرت الفبا دارد که در ساخت معنا و محتوا برای سلیقه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مجله کتابی است که به صورت آنلاین منتشر می‌شود. کتاب، گفت و گوی ادبی را روشن‌تر، روان‌تر و سنجش‌پذیرتر می‌کند. این مجله، ادبیات را محور قرار داده است تا فرصت گفت و گو‌ی نقادانه و تعامل گرایانه را برقرار کند.

وی درباره مستندنگاری در این مجموعه گفت: فرصت‌های زیادی داشته و داریم که مستندنگاری ادبی را رونق دهیم و از این طریق، فرصت ارتباط، تعامل و گفت و گوی جهانی را ایجاد کنیم.

 

در ادامه، دبیر مجله آنلاین «الف یا»، جمهوری را، سیاست کلی این مجله اعلام کرد و با اشاره به تجربه 10 ساله خود در حوزه ادبیات گفت: مساله‌ای که ادبیات ما درگیر آن شده است، رفتارهای قومی و قبیله‌ای و حاصل آن در برخی اشخاص، جهالت ادبی است. این افراد تعصبات سیاسی، حزبی و قومی را، در حوزه روزنامه‌نگاری و جوایز ادبی نشان می‌دهند.

ابراهیم اکبری دیزگاه ادامه داد: اساس کار این مجله، استفاده از تمام افرادی است که به زبان فارسی می‌نویسند، البته به شرط پایبندی به قوانین جمهوری اسلامی و منافع ملی. وی از دعوت بسیاری از افراد مانند شهسواری، شاه آبادی، عزتی پاک، محمد منصور هاشمی، شکار سری و غیره که در ادبیات امروز نقش دارند، با هدف مصاحبه و میزگرد برای این مجله خبر داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: