کد خبر: 25980
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 آبان 1395 - 20:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

فیدیبو در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از کتاب الکترونیکی در پاییزه حضور دارد

منبع : لیزنا
فیدیبو در همکاری با موسسه خانه کتاب، همراه با طرح پاییزه کتاب، پنجاه درصد تخفیف به خریداران کتاب الکترونیک هدیه می‌دهد.
فیدیبو در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از کتاب الکترونیکی در پاییزه حضور دارد

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیست‌و‌چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مجید قاسمی، مدیر پروژه فیدیبو، در ارتباط با طرح فیدیبو که برای اولین دوره در همکاری با پاییزه کتاب اجرا خواهد شد، گفت: طرحی توسط خانه کتاب در مقاطع مختلف، عیدانه، تابستانه و پاییزه برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد این روند به نوعی استاندارد برای اهالی کتاب تبدیل شده است به صورتی که با نزدیک شدن تغییر فصل‌ها، در انتظار این رویداد هستند. طرح‌های اجرایی دوره‌های قبل موفق بودند و این، زمینه‌ساز شروع همکاری فیدیبو و خانه کتاب شد تا تنوعی در اجرای طرح پاییزه کتاب داشته باشیم.  

 

قاسمی با اشاره به برنامه‌ریزی و برگزاری دقیق طرح پاییزه و دوره‌های پیش از آن، اظهار داشت: افرادی که در این طرح اشتراک دارند، از دوره قبل تا زمانی که مجددا طرح را اجرا کردند، شش برابر شده است. هنوز هم خانه کتاب برای بهتر برگزارشدن طرح تلاش می‌کند. امسال برای برگزاری هرچه خلاقانه‌تر این طرح، بنا شد تا  افرادی که از این طرح استفاده می‌کنند و از تخفیف بهره‌مند می‌شوند، در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از نسخه الکترونیک کتاب و هم در راستای احترام به آن‌ها و اینکه هدایای بیشتری دریافت کنند، امکان بهره‌مندی از تخفیف 50 درصدی نسخه الکترونیک نیز برایشان فراهم شود.

وی درباره همکاری فیدیبو با خانه کتاب در این دوره از طرح پاییزه، توضیح داد: مراجعه کنندگان می‌توانند از از تخفیف 50 درصدی فیدیبو استفاده کنند. خانه کتاب برای اجرای این طرح کاملا آماده بود، بنابراین همکاری فیدیبو در این طرح کار سختی نبود، پس زیرساخت‌ها آماده شد. بدین وسیله هر فردی که در طرح پاییزه کتاب شرکت کند و کتاب بخرد، علاوه بر استفاده از تخفیف در نظر گرفته شده در این طرح که توسط خانه کتاب تعریف شده است، می‌تواند از سامانه پیامکی خانه کتاب، پیامک امکان تخفیف خرید 50 درصدی، نسخه الکترونیکی را نیز دریافت کند.

 

مدیر پروژه فیدیبو با بیان اینکه همه کتاب‌های فیدیبو شامل طرح پاییزه می‌شوند، افزود: الان فیدیبو بیش از 8 هزار جلد کتاب روز را پوشش می‌دهد و هر نیم ساعت یک کتاب جدید به این سیستم اضافه می‌شود.

قاسمی با اشاره به مناسب نبودن زمان برای شروع طرحی مرتبط با کتاب، بیان کرد: شروع این طرح با آغاز هفته کتاب است، به همین دلیل مهندسی یک طرح در هفته کتاب، از نظر زمانی مناسب نیست چون بین برنامه‌ها و خبرهای مرتبط با کتاب گم می‌شود.

 

 فیدیبو اولین سامانه multi-platform تولید و توزیع کتاب الکترونیک در خاورمیانه است که مبتنی بر استانداردهای جهانی صنعت نشر و با رعایت کامل قانون جهانی کپی رایت طراحی و اجرا شده است. فیدیبو در سال ٢٠١١ با شعار «مطالعه آزاد برای همه، همه وقت، همه جا» به عنوان یک پروژه چند ملیتی توسط مهدی فیروزان بنیان گذارده شد و بعد از پشت سرگذاشتن چالش‌های موجود بر سر راه زبان‌های عربی و فارسی برای ورود به صنعت نشر الکترونیک، فاز اول آن در دسامبر سال ٢٠١٣ راه‌اندازی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: