کد خبر: 46714
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 آذر 1401 - 07:03

داخلی

»

گفتگو

٢٠ درصد از کل دانشجویان بین المللی ایالات متحده آمریکا هندی هستند

منبع : لیزنا
دکتر جعفر مهراد گفت: : بعد از آمریکا، بریتانیا مقصد دیگر دانشجویان بین‌المللی است. آمار های ملی بریتانیا آشکار ساخته است که در سال منتهی به ژوئن ٢٠٢٢، این کشور تعداد ۴٨۶/٨۶٧ ویزای دانشجویی صادر کرده است که در این میان تعداد ١١٧/٩۶۵ نفر از آنان دانشجویان هندی بوده است.
٢٠ درصد از کل دانشجویان بین المللی ایالات متحده آمریکا هندی هستند

به گزارش لیزنا، دکتر جعفر مهراد، استاد بازنشسته دانشگاه شیراز و موسس ISC  در گفتگو با لیزنا  گفت:  دانشجویان هندی تقریباً ٢٠ درصد از کل دانشجویان بین المللی در ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهند. گزارش Open Doors آشکار می سازد که ١۶٧/۵٨٢ دانشجوی هندی در سال تحصیلی ٢٠٢٠/٢٠٢١ در آمریکا به تحصیل اشتغال داشته اند. طبق این گزارش، سفارت آمریکا در دهلی و چهار کنسولگری آن در هندوستان در سال ٢٠٢٢ تعداد ٨٢٠٠٠ ویزای دانشجویی صادر کرده اند که در مقایسه با هر کشور دیگر بالاترین تعداد بحساب می آید. 

دکتر جعفر مهراد گفت: براساس این گزارش، بسیاری از دانشجویان در نهایت موفق به کسب ویزای دانشجویی شده و تحصیلات خود را در آمریکا ادامه می دهند. در سال‌های همه گیری کووید-١٩ صدور ویزای دانشجویی به کندی صورت می گرفت. اخیرا رویترز گزارش کرده است که بیشتر دانشجویان از مناطق روستایی هند می کوشند در کشور دیگری از جمله ایالات متحده آمریکا تحصیلات خود را ادامه دهند. این دانشجویان با دریافت وام یا با استفاده از تمام اندوخته های خود جهت ادامه تحصیل به دریافت ویزای دانشجویی اقدام می کنند.

وی افزود: طبق داده های Erudera، در سال ٢٠٢٠ به علت همه گیری کووید-١٩، موسسات آموزش عالی آمریکا در ثبت نام های دانشجویی کاهشی برابر با ١۵ درصد را تجربه کرده اند. این رقم در سال ٢٠٢١ افزایشی برابر با ٧٠ درصد را نشان می دهد.

موسس ISC  تصریح کرد: گزارش ٢٠٢١ Open Doors نشان می دهد که در سال ٢٠٢٠/٢٠٢١ کل تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا ٩١۴/٠٩۵ دانشجو بود. تعداد ثبت نام های دانشجویی در سال تحصیلی قبل از آن، به ١/٠٧۵/۴٩۶ دانشجو می رسید. در این بین، چین بزرگترین منبع دانشجویان بین المللی در ایالات متحده آمریکا است. با این حال، تعداد دانشجویان بین المللی در سال تحصیلی ٢٠١٩/٢٠٢٠ به میزان ١۴/٨ درصد از ٣٧٢/۵٣٢ نفر به ٣١٧/٢٩٩ نفر در سال تحصیلی ٢٠٢٠/٢٠٢١ کاهش یافته است. سایر کشورها شامل کره جنوبی، کانادا، عربستان سعودی، ویتنام، تایوان، برزیل، مکزیک، نیجریه، ژاپن و نپال به ترتیب در مرتبه های بعدی قرار دارند.

وی در پایان تاکید کرد: بعد از آمریکا، بریتانیا مقصد دیگر دانشجویان بین المللی است. آمار های ملی بریتانیا آشکار ساخته است که در سال منتهی به ژوئن ٢٠٢٢، این کشور تعداد ۴٨۶/٨۶٧ ویزای دانشجویی صادر کرده است که در این میان تعداد ١١٧/٩۶۵ نفر از آنان دانشجویان هندی بوده است.