کد خبر: 48114
تاریخ انتشار: شنبه, 18 آذر 1402 - 09:20

داخلی

»

گفتگو

گزارش «بازار خدمات ارزیابی دانشگاه های جهان» منتشر شد

منبع : لیزنا
دکتر مهراد گفت: بازیگران اصلی برتر این گزارش عبارت است از کیو اس، تایمز، یو اس نیوز و ورلد ریپورت،Consejo Superior de Investigations CietAfrica,رتبه‌بندی لایدن، سایماگو، انجمن بازار های رتبه‌بندی (ARM), شاخص نیچر، ISI, و رتبه‌بندی شانگهای. متاسفانه، در این گزارش از ISC به عنوان یک نظام بین المللی رتبه‌بندی دانشگاهی نامی برده نشده است و به نظر می رسد این سیستم برای جوامع دانشگاهی هنوز ناشناخته می باشد.
گزارش «بازار خدمات ارزیابی دانشگاه های جهان» منتشر شد

دکتر جعفر مهراد استاد پیشکسوت دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار لیزنا از انتشار «بازار خدمات ارزیابی دانشگاه های جهان» خبر داد و گفت: چشم انداز بازار جهانی (Global Market Vision), اخیرا در گزارشی که تحت عنوان «بازار خدمات ارزیابی دانشگاه های جهان» منتشر کرده است می کوشد از این طریق با تصمیم گیری های هوشمندانه به شکل گیری آینده کسب و کار ها کمک کند. این گزارش شامل یک مرور کلی و مطالعه ای عمیق از عواملی است که بر روند بازار خدمات ارزیابی دانشگاه های جهان، مانند اندازه بازار، پویایی صنایع و شرکت ها، تخمین منطقه ای از بازار های داخلی و زنجیره ارزش، تاثیر می گذارد. این گزارش، همچنین عوامل خارجی را که بر رشد و درآمد بازار در دوره پیش بینی شده از سال ٢٠٢٣ تا ٢٠٣٠ تحت تاثیر خود قرار می دهد، ارزیابی می کند. به گفته دکتر مهراد در این مطالعه، همچنین درباره عوامل حیاتی صنعت مانند محصولات یا خدمات ارایه شده، استفاده کنندگان نهایی، ارقام داده های تاریخی درباره درآمد و فروش، زمینه بازار و غیره به مطالب مفیدی پرداخته شده است.

 وی افزود: بازار خدمات ارزیابی دانشگاه های جهان برای بدست آوردن بینش بهتر، بازیگران اصلی این حوزه را به دقت تعریف کرده و تحلیل های واقع بینانه‌ای ارایه داده است. در این گزارش، افزونه های سنجیده ای برای صنایع مختلف سطح بالا که در مناطق مختلف جهان فعالیت می کنند، فراهم آورده شده است. بعلاوه، این بخش شامل داده های آموزنده ای مانند چشم انداز شرکت ها و سهم بازار آن، پروفایل شرکت ها و برخی از راهبردهای کلیدی است که توسط بازیگران اصلی برای رشد کسب و کارهای خود در معرض عموم قرار می دهند.

 موسس مرکز سابق منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری بیان کرد: روش تحقیق مورد استفاده در این گزارش شامل ترکیبی از تحقیقات اولیه و ثانویه است. جمع آوری داده های گسترده، تحلیل های دقیق و نظرات کارشناسان به یافته های روشنگرانه ارایه شده در این اثر کمک موثری کرده است. این گزارش، داده های پیچیده ای را از بازار های موجود به شیوه ای قایل درک ارایه می دهد و می کوشد ذینفعان گوناگون این حوزه را در شناخت روند بازار و تصمیم گیری های آگاهانه در یک سطح بین المللی یاری رساند. 

 دکتر مهراد تصریح کرد: دامنه کار این گزارش شامل رتبه بندی های جامع و فراگیر دانشگاهی و دانشگاه های عمومی و خصوصی است. این گزارش، بازار خدمات ارزیابی دانشگاه های جهان را براساس کاربرد، نوع، خدمات، فناوری و منطقه تقسیم بندی کرده و به خوانندگان این امکان را می دهد تا از مهمترین جنبه های این موضوع و وضعیت آن اطلاعات دقیق تری بدست آورند. نکته مهم دیگر آن که در این گزارش به سناریوهای سیاسی که انتظار می رود بازار را به روش های خرد و کلان تخت تاثیر خود قرار دهند، پرداخته شده است. بعلاوه، این گزارش سناریو های نظارتی در حال تغییر را برای پیش بینی های دقیق در مورد سرمایه‌گذاری های بالقوه بررسی و خطر ورود تازه واردان و شدت رقابت پذیری را ارزیابی می کند.

در خاتمه این استاد پیشکسوت دانشگاه شیراز گفت: مهمترین سوالات کلیدی مطرح در این گزارش تحقیقاتی نوآورانه عبارت است از چالش های عمده در مقابل بازار خدمات ارزیابی دانشگاه های جهان چیست؟ کارگزاران کلیدی بازار خدمات ارزیابی دانشگاه های جهان کدام است؟ کدام عوامل مسول هدایت بازار جهانی خدمات ارزیابی دانشگاه ها است؟ و نتایج کلیدی تجربه و تحلیل SWOT و پورتر چیست؟