کد خبر: 43505
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 فروردين 1400 - 08:23

داخلی

»

نیش و نوش

طنز

عرضه مرغ در کتابخانه ها!

به لطف و محبت مسئولان و به همت مردم همیشه در صحنه، ما تا ابد صف های عریض و طویل را حفظ می کنیم و اجازه نمی دهیم، نه غرب و نه شرق، این دلخوشی و سنت دیرینه را از ما بگیرند.
عرضه مرغ در کتابخانه ها!

کتابدارزاده: به لطف و محبت مسئولان و به همت مردم همیشه در صحنه، ما تا ابد صف های عریض و طویل را حفظ می کنیم و اجازه نمی دهیم، نه غرب و نه شرق، این دلخوشی و سنت دیرینه را از ما بگیرند.

صف مرغ، صف گوشت، صف روغن، صف تاید، صف شیرخشک و هر صفی که لذت خرید رو نصیب ما می کنه، یک هدیه است که توسط مسئولان ما بنا شده و ما مردم وظیفه داریم در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

حالا این وسط شبکه های معاند و غرب زده، اخبار معکوسی از شوق و شادی ما مردم در صف ها منتشر می کنند، طوری شادی مردم را نشان می دهند که انگار ما اصلا دوست نداریم در صف باشیم و از روی اجبار صف بستیم.

اما این رسانه های بیگانه و معاند بدانند، ما مردم ایران زمین، در صف به دنیا آمدیم و در صف هم از دنیا میرویم. ما اجازه نمی دهیم هیچ صفی خالی بمونه، ممکنه سفره های ما خالی باشه، ولی هیچوقت صفهای ما را کم جمعیت یا خالی نخواهید دید.

همانطور که دست اندرکاران محترم کشور بارها اشاره کردند، ما سال گذشته، سال پر بار اقتصادی را پشت سر گذاشتیم که متاسفانه از چشمان ما دوره بوده و باید قدردان این رونق اقتصادی باشیم و از بابت نادیده گرفتن زحمات مسئولان ما مردم قدرنشناس، سرخورده و پشیمانیم.
اما کرونا، این ویروس دوست داشتنی، باعث شد، ما صفهای بیشتری بتوانیم ایجاد کنیم . کرونا و همت مسئولان بود که ما الان می توانیم سرمان را بالا بگیریم و با صدای بلند به دشمنان بگوییم، ما تا ابد در صف ها هستیم و اجازه نمی دهیم این صف ها رو کسی از ما بگیرد.

حال ما میخواهیم از این فرصت پیش آمده برای افزایش خدمات کتابخانه ها و سرانه مطالعه استفاده کنیم، بنده از همینجا از وزیر صنعت خواهش می کنم با همکاری وزارت ارشاد، امکانی را فراهم کنند که این صف ها به سمت کتابخانه ها هدایت شوند.

چند راهکار وجود دارد که بنده در ادامه عرض می کنم، 1- اعضای کتابخانه ها با ارائه مدرک معتبر عضویت، بتوانند دو بار در صف خرید مرغ یا روغن بایستند، 2- توزیع مرغ را در کتابخانه ها انجام دهید، قبل از ارائه مرغ، عضویت در کتابخانه الزامی است 3- تصویر مرغ و تخم مرغ بر روی تمامی کتابها چاپ شود، کتابهایی که این تصاویر را ندارند مجوز  داده نشود. 4- بیرون کتابخانه ها مجسمه های مرغ و تخم مرغ نصب شود. 5- برگزاری قرعه کشی مرغ در کتابخانه ها 6- ارائه خدمات مشاوره ای مرغ شناسی 7- تاسیس رستورانهای زنجیره ای اکبر جوجه در کنار کتابخانه ها 7- استفاده از وب سایت کتابخانه ها برای رزرو جا در صف 8- ارائه خدمات امانت مرغ 9- ارائه رده بندی مناسب برای مرغ ها

برای جلوگیری از فاسد شدن مرغ ها، در هنگام امانت، پیشنهاد میشود، امانت مرغ بین کتابخانه ای فعال شود تا افراد بتوانند، مرغ امانت گرفته شده را پس از پایان امانت به نزدیک ترین کتابخانه تحویل دهند.

البته برای جلوگیری از سرقت مرغ، استفاده از گیتهای امنیتی RFID و نصب GPS بر روی مرغ ها الزامی است.

در پایان پیشنهاد میشود، برای بالا بردن انگیزه کتابداران، هر هفته یک تخم طلا بعنوان جایزه به برترین کتابدار توزیع کننده مرغ هفته که باعث افزایش عضویت کتابخانه شود ارائه گردد.