کد خبر: 44501
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 مهر 1400 - 12:11

داخلی

»

برگ سپید

معرفی کتاب وقتی زنان بخواهند

منبع : لیزنا
ملیکا خرمشکوه
معرفی کتاب وقتی زنان بخواهند

درباره نویسنده

گریس بانی[1]، زاده‌ی 9 ژوئن 1981، یک کارآفرین، طراح و بلاگر موفق آمریکایی و مؤسس وب‌سایت دیزاین‌اسپانچ است. بانی اهل ویرجینیا بیچ است و به‌عنوان نویسنده‌ی نشریاتی مانند هوس‌اندگاردن، دومینو و مجله‌ی کرافت فعالیت دارد. او از سال 2018، مجله‌ای را در مورد خلاقیت در تجارت منتشر می‌کند و علاقه‌ی خاصی به حمایت از تمام اقشار خلاق جامعه‌ دارد. او سالانه بورسیه‌ای به طراحان نوپا اعطا می‌کند و ستونی رایگان به بیزینس‌های خلاق در وب‌سایتش اختصاص داده است. اولین کتابش «دیزاین‌ اسپانچ در خانه» پرفروش‌ترین کتاب آمریکا شد. بعد از بیست سال زندگی در بروکلین، اکنون با همسر و سه حیوان خانگی‌‌شان در هادسون‌ولی نیویورک ساکن‌ هستند.

درباره کتاب

کتاب «وقتی زنان بخواهند» نخستین بار در سال 2016 به چاپ رسید. در ایران با ترجمه الهه علوی و توسط انتشارات کوله پشتی در سال 1398 منتشر شد. این کتاب مجموعه مصاحبه‌های گردآوری شده با بیش از یکصد زن کارآفرین موفق و تأثیرگذار است. این زنان از منحصربه‌فرد بودن‌شان، کامیابی‌ها و شکست‌های خود در مسیر موفقیت و شکوفایی می‌گویند. در این کتاب ماجرای هر زنی با دیگری فرق دارد، اما پیام همه آنها یکسان است. آنها بر دشمنی‌ها غلبه کرده‌اند، مسیری طولانی را به تنهایی طی کرده‌اند و قدرت کار در کنار همدیگر را فراگرفته‌اند تا به اهدافشان برسند. در بسیاری از موارد الهام بخش یکدیگر بوده‌اند و الگوی نسل آتی و مجموع آنها نیرویی انکارناشدنی را تشکیل می‌دهد. هدف گریس بانی در این کتاب، انگیزه‌بخشی و مطرح کردن بانوان موفقی است که کسب‌و‌کار خودشان را مدیریت می‌کنند؛ تا هر خانمی، در هرجایی که هست، با باز کردن یک صفحه از این کتاب بتواند خودش را در آن ببیند یا انگیزه‌ای برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار شخصی پیدا کند.

تحلیل کتاب

تجربیات و دیدگاه‌های به اشتراک گذاشته شده در این کتاب می‌تواند راهنمای خوبی برای تمام افراد پیشگام، سرسخت و مصممی باشد که می‌خواهند مسیر پیشرفت را برای خودشان و دیگران هموارتر نمایند. به عبارت دیگر مجموعه این گفتمان‌ها سرشار از توصیه‌های کاربردی و الهام بخش برای تمام کسانی است که در حال خلق مدل کسب‌و‌کارهای جریان‌آفرین هستند و یا کسانی که روحیه کارآفرینی را در آغوش گرفته‌اند و در تلاش برای توسعه استارت‌آپ خود هستند. این کتاب از جمله کتاب‌های انگیزشی به شمار می‌رود که درس‌های گرانبهایی در دل آن نهفته است. از لحاظ دسته‌بندی موضوعی در رده کتاب‌های روانشناسی کار و تجارت قرار می‌گیرد و اطلاعاتی ارزشمندی را در اختیار نسل آینده‌ی زنان کارآفرین و خلاق قرار می‌دهد. اینکه چگونه می‌توانند بر دشواری‌های مسیر غلبه کنند و با پشتکار و سخت کوشی و حمایت یکدیگر، روحیه‌ی استقامت و خلاقیت را در خود و دیگران پرورش دهند.

خواندن این کتاب برای بانوانی که رؤیای راه‌اندازی یک استارت‌آپ را در ذهن خود می‌پرورانند و نیاز به شنیدن صدای موفقی دارند که قبل از خودشان این مسیر را رفته است؛ مناسب است. به همه خانم‌هایی که می‌خواهند همواره موفق، پرشور و باانگیزه باشند، توصیه می‌کنم این کتاب را بخوانند.

قسمت‌هایی از کتاب

این کتاب نکات بسیار کاربردی و خوبی دارد و همین انتخاب را برای من سخت کرد که کدام قسمت‌ها را در اینجا بیاورم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم خود کتاب را بخوانید و لذت بیشتری ببرید و بیاموزید.

  • فکر کنم بهترین توصیه برای کسانی که می‌خواهند به تازگی یک حرفه‌ای را شروع کنند یا حتی آن‌هایی که شروع کرده‌اند این است که به اسم و رسمشان تکیه نکنند. چه ساعت‌های کاری باشد که مشغول کار هستید، چه ساعت‌های غیرکاری که فقط در وبلاگ پست می‌گذارید، کاری کنید که مردم بدانند می‌توانند روی شما حساب کنند. از نظر من هر چه مداومت بیشتری در کار داشته باشید سرشناس‌تر می‌شوید و بیشتر کارتان را ارتقا می‌دهید.
  • یک چیز در سفر هست که آدم را تغییر می‌دهد. وقتی در سفرم، احساس می‌کنم زنده‌ام. الهام از در و دیوار می‌بارد. خلاقیت جرقه می‌زند. برای من یک حالت جادویی دارد و همیشه برایم الهام بخش است.
  • من همیشه دنباله‌روی این توصیه بودم که هوشمندانه‌تر کار کن، نه سخت‌تر! معتقدم باید همان اوایل کار، روند را ارزیابی کنی و ببینی به موفقیت ختم می‌شود یا نه، چون زمان مانند طلاست. سعی می‌کنم خودم را با کاری خسته نکنم که می‌دانم به سرانجام نمی‌رسد و امکان دارد رهایش کنم.
  • اصل باش، سبک خودت را داشته باش. هیچ وقت فکر نکن برای موفقیت باید خودِ واقعی‌ات را تغییر بدهی. به گفته یکی از دوستان خوبم «مسیرت را انتخاب کن و تمام همّ و غمت را بگذار روی رسیدن به موفقیت»
  • «نه» خیلی قدرت دارد. وقتی بتوانی بگویی «نه»، ارزش پیدا می‌کنی. یاد گرفته‌ام که وقتی به بعضی از شغل‌ها و بعضی از جنبه‌های زندگی‌ام می‌گویم «نه»، زندگی‌ام متعادل‌تر می‌شود و حتی بعضی وقت‌ها زود پشت سرش پیشنهادهای ارزشمندتری به من می‌شود.

مشخصات کتاب

بانی، گریس. وقتی زنان بخواهند. ترجمه الهه علوی. تهران: کوله پشتی، 1398.

منابع:

سایت کتابراه. دانلود کتاب وقتی زنان بخواهند. بازیابی شده در تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1399. لینک

 سایت ایران کتاب. گریس بانی. بازیابی شده در تاریخ 10 ازدیبهشت ماه 1399. لینک

درباره نویسنده این متن

ملیکا خرمشکوه، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه الزهرا(س) و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات دانشگاه علامه طباطبایی و علاقه‌مند به مطالعه کتاب.

 

 

[1] Grace Bonney