کد خبر: 44574
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 آبان 1400 - 08:36

داخلی

»

برگ سپید

معرفی کتاب بخشودن

منبع : لیزنا
مونا وقایی عصمت پناه
معرفی کتاب بخشودن

خاصیت و فواید کتاب‌ها

مطالعه کتاب تاثیر زیادی روی انگیزه‌ی انسان دارد. در حال حاضر مطالعه کتاب چنان مهم و موثر شده و بحث در مورد آن زیاد است که توجه بسیاری از اقشار جامعه را به خود جلب کرده است. برخی از روانشناسان از روش داستان درمانی و کتاب درمانی به مداوای بیماران خود می‌پردازند. مغز انسان با خواندن کتاب به عقیده‌ی پزشکان و متخصصان ورزش می‌کند. بنابراین به پرورش مغز خود کمک کنید.

درباره نویسنده کتاب

سیدنی سیمون به دلیل کارهای پیشگام خود که در توضیح ارزش‌ها انجام داده است اکنون به عنوان استاد برجسته از دانشگاه ماسا چوست بازنشسته شده است در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. بیش از 100 مقاله و حدود 13 کتاب تالیف یا تالیف مشترک از آن زندگی دانشگاهی پر ماجرا بیرون آمده است. سایمون یک مهمان متخصص در اپراشو بود .کتاب تازه منتشر شده‌ی او «زندگی و دوست داشتن» در آن کاری با نمای خلیج انجام می‌شود، ملیله‌ای غنی از شعرهای داستانی درباره افراد پیرتر در یک کاندو اسطوره‌ای در فلوریدا است.

معرفی و نقد کتاب

کتاب بخشودن کتابی از مجموعه کتابهای موفقیت توسط سیدنی سیمون نوشته شده است و توسط مهدی قراچه داغی ترجمه شده و در انتشارات درسا به چاپ رسیده است.

این کتاب درباره‌ی التیام بخشیدن به جراحات و قدم برداشتن به سمت آرامش درونی است.

این کتاب بر بخشودن و رسیدن به کمال و آرامش درونی توجه دارد و مراحل بخشیدن به دلیل به آرامش رساندن، خود را بازبانی ساده و صریح و مثالی روشن توضیح می‌دهد. شاید بخشودن دیگران هدیه‌ای به روان خودمان باشد و آرامشی برای روحمان.

این کتاب مفید و آموزنده است در این کتاب بخشیدن را برای آرامش روح و روان خودمان می‌آموزد در این کتاب می‌آموزد که چگونه ببخشیم زیرا بخشیدن و التیام به سرعت امکان پذیر نیست و مراحلی دارد که نویسنده در این کتاب ما را راهنمایی می‌کند تا مراحل بخشیدن را بدانیم و به درستی طی کنیم، اما به دلیل گفتن بعضی مسائل و بعضی مثال‌ها ممکن است برای سنین پایین مناسب نباشد و شاید باعث شلوغی ذهن و نگرانی آن‌ها شود اما در کل موضوع و نکاتی که در کتاب گفته شده است بسیار مفید است و از کنارش نباید به راحتی گذشت. طولانی بودن مراحل به رسیدن به آرامشش میارزد.

قسمتی از کتاب

معنای بخشودن: بخشودن نتیجه‌ی فرعی ادامه‌ی فرایند التیام است. بسیاری از ما بر این باور هستیم که بخشیدن عملی است که باید انجامش دهیم و اگر نمی‌توانیم ببخشیم از آن رو است که به اندازه‌ی کافی تلاش نمی‌کنیم. اما مانع اصلی بخشیدن این است که هنوز جراحات ناشی از رنجش را التیام نداده‌ایم.

بخشش هدیه‌ای است که در پایان فرآیند التیام به آن می‌رسیم. به جایی می‌رسیم که علاقمند به دریافت تاوان و غرامت نیستیم. بخشیدن فرایندی درونی است. اتفاقی است که در درون ما می‌افتد. احساس خوب بودن و آزادی پذیرفتن است. اگر بخواهیم می‌توانیم از این احساس برخوردار باشیم به شرط اینکه میل به این کار را در خود ایجاد کنیم...

بخشودن رعایت این مهم است که دیگر به رنجش و دلخوری نیازی نیست. نیازی نیست تا از رنجش بهانه‌ای برای کمتر لذت بردن از آنچه سزاوارش هستیم بسازیم. نیازی نیست که از آن به شکل صلاحی برای مجازات شخصی که اسباب رنجش ما را فراهم کرده است، استفاده کنیم. توجه داشته باشید که ما چیزی بیش از قربانی رنجش و بی‌عدالتی هستیم. (ص26)

مرحله‌ی یکپارچگی(ص260)

تألم یکباره از وجود انسان رخت برنمیبدد، بلکه به مرور از آگاهی او خارج می‌شود. فصلی برای اندوه، فصلی برای خشم، فصلی برای آرامش و فصلی برای امید وجود دارد.

هر سفر التیام با آگاهی تدریجی نسبت به امکانات جدید و از جمله امکان بخشیدن اشخاصی که به شما آسیب زده‌اند، همراه است. همانطور که ماجرای وارن به روشنی نشان می‌دهد، هرکاری که کنید، حتی کاری به سادگی خرید یک جفت کفش ورزشی برای دویدن می‌تواند به این بیداری کمک کند. گرچه در جریان حرکت به پیش ممکن است بارها به عقب بازگردید، هر توقف و هر بازگشت موقت به عقب، شما را به مرحله‌ی بخشش نزدیکتر می‌کند. اشتباهات و اشکالات شما در مراحل انکار، سرزنش خویشتن، قربانی و خشم نیز انتخاب آگاهانه‌ی تغییرات رفتاری که در مرحله‌ی بازمانده می‌کنید، همه و همه شما را درمسیر التیام یاری می‌دهند و وقتی به این مهم نایل آیید به مرحله‌ی یکپارچگی در فرآیند التیام می‌رسید.

سخن آخر

در کتاب بخشودن نویسنده سعی دارد تاثیر بخشیدن دیگران بر روی زندگی را در زندگی شخصیت‌های درون داستان نشان دهد و اتفاق‌ها و حوادثی که در کتاب تعریف شده به همین جهت است، به نظر خواندن این کتاب می‌تواند تاثیری مستقیم یا غیر مستقیم بر روی خواننده‌ی آن داشته باشد چون هرکدام از ما شاید کینه‌ها و ناراحتی‌هایی چه کوچک و چه بزرگ در خود باقی گذاشته‌ایم که کتاب بخشودن به ما کمک می‌کند تا شادی را به روان خود بازگردانیم زیرا همه‌ی انسان‌ها لایق آرامش و لبخندی از رضایت هستند کشیدن ناراحتی‌های گذشته به دنبال خود چیزی جز گذر عمر بدون لذت بردن از آن را برایمان ندارد.

 منابع

 به آدرس لینک

 به آدرس لینک

سیمون، سیدنی، بخشودن؛ مترجم مهدی قراچه داغی. تهران: درسا 1397

مشخصات کتاب

سیمون، سیدنی، بخشودن؛ مترجم مهدی قراچه داغی، تهران: درسا 1397.

درباره نویسنده این متن

مونا وقایی عصمت پناه هستم، دانشجوی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه سمنان. علاقه مند به مطالعه .

برچسب ها :