کد خبر: 24976
تاریخ انتشار: جمعه, 22 مرداد 1395 - 08:42

داخلی

»

اخبار کتاب

رابطه مثبت کتابخوانی و طول عمر/ کتاب بخوانید تا بیشتر عمر کنید

منبع : لیزنا
بر اساس مطالعه دانشمندان افرادی که روزانه 30 دقیقه کتاب مطالعه می کنند حدود دو سال عمر طولانی تری نسبت به سایرین خواهند داشت.
رابطه مثبت کتابخوانی و طول عمر/ کتاب بخوانید تا بیشتر عمر کنید

 به گزارش لیزنا، بر اساس مطالعه جدیدی که در شماره سپتامبر مجله «علوم اجتماعی و پزشکی»  (social science and medicine) منتشر شده است، با انجام یک مطالعه بر روی 33546 نفر از مردم  بالای 50 سال، مشخص شده است افرادی که روزانه 30 دقیقه به مطالعه کتاب می پردازند در حدود دو سال بیشتر عمر می کنند.

 

محققان دریافتند طی ۱۲ سال گذشته آن‌ دسته از افرادی که بیش از سه ساعت و نیم در هفته مطالعه داشتند، احتمال مرگ‌شان ۲۳ درصد کمتر بود. این روند درباره افرادی که تا سه ساعت و نیم در هفته مطالعه داشتند، ۱۷ درصد بود. در طول مدت انجام این تحقیق ۳۳ درصد افرادی که کتاب نمی‌خواندند درگذشتند، در حالی که این رقم درباره کتاب‌خوان‌ها ۲۷ درصد بود.

 بررسی‌ها نشان داده است کتاب خواندن به عنوان راهی برای تحمل شرایط زندگی، باعث افزایش طول عمر می‌شود، و آن‌هایی که روزی ۳۰ دقیقه مطالعه می‌کنند بیش از افرادی که اصلا اهل کتاب خواندن نیستند عمر می‌کنند.

 

خواندن ترویجی و مطالعه عمقی کتاب سبب در گیر شدن مغز انسان شده و این تعامل شناختی در نهایت باعث افزایش طول عمر می شود. همچنین خواندن کتاب از روزنامه و مجله تاثیر بیشتری دارد.

مطالعه کتاب همدلی، درک اجتماعی و هوش هیجانی را تقویت می کند و سبب افزایش فرایندهای شناختی می شود.

 

بر اساس این تحقیق بیش از 87 درصد از مردم کتاب های داستانی را مطالعه می کنند و هم اکنون دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا مطالعه کتاب های الکترونیکی  همان اثر خواندن کتاب های کاغذی را بر روی طول عمر و افزایش سلامت روح و جسم دارد یا خیر.

 بررسی های اخیر محققان نشان می دهد افراد بالای 65 سال 4 ساعت از روز را به تماشای تلویزیون می پردازند و این راه سپری کردن اوقات فراغت طول عمر را کاهش می دهد.

کتاب3
|
Iran
|
1395/05/23 - 10:13
0
0
خیلی عالیه.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: