کد خبر: 25191
تاریخ انتشار: شنبه, 20 شهریور 1395 - 16:50

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری مراسم روز ملی صنعت چاپ در استان آذربایجان شرقی

منبع : لیزنا
دبیر برگزاری شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ و معاون مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم جشن صنعت چاپ استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان  قطب صنعت چاپ کشور است و درحوزه چاپ از توان بالایی برخوردار است.
برگزاری مراسم روز ملی صنعت چاپ در استان آذربایجان شرقی

 به گزارش لیزنا، مراسم روز ملی صنعت چاپ با حضور دکتر پزشکیان؛ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، مهندس سعیدی؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، محمدحسن فکری؛ معاون مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شانزدهمین دوره جشنواره روز ملی صنعت چاپ و جمعی از اصحاب فرهنگ و فعالان حوزه ی چاپ برگزار شد.

 

محمدحسن فکری با اشاره به توانمندی‌های این استان گفت: تبریز پیشینه درخشانی در صنعت چاپ کشور دارد و وجود نخستین چاپخانه در تبریز و همچنین وجود چاپخانه‌های تاریخی و باسابقه در این شهر گویای سابقه این شهر در صنعت چاپ است .این استان خاستگاه صنعت چاپ بوده و از توان صنعتی و تولیدی بالایی برخوردار است.

وی افزود: چاپ و بسته‌بندی، صنایعی هستند که از بین نمی‌روند و باید با بروزرسانی دستگاه‌های چاپ و نشر نسبت به نوسازی آن‌ها و استفاده از ماشین آلات روز اقدام کرد .

فکری با اشاره به گسترش جشنواره صنعت چاپ و برگزاری آن در استان‌های گوناگون کشور گفت: دو سال قبل که تصمیم گرفته شد جشنواره روز ملی صنعت چاپ به صورت استانی هم برگزار شود فقط ۱۰ استان میزبان بودند و سال گذشته این تعداد به ۱۶ استان رسید و امسال در شانزدهمین دوره جشنواره با مصوبه شورای سیاست‌گذاری همه استان‌هایی که توانایی برگزاری جشنواره یا جشنی با رویکرد تقدیر از آثار و پیشکسوتان استان را دارند،  این جشنواره را با حمایت اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ خود برگزار می کنند.

 

دبیر برگزاری شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ با اشاره به موضوع آموزش گفت: یکی از اولویت‌های ما در دوره جدید  موضوع آموزش بوده و در این راستا اقداماتی نیز صورت گرفته است و بر این اساس از تشکل‌های چاپ و نشر خواسته‌ایم تا افراد مورد نظر خود را برای فراگیری دوره‌های آموزشی معرفی کنند و بخشی  از هزینه تحصیل این افراد را هم اداره کل چاپ و نشر بر عهده خواهد گرفت.

وی ادامه داد: باید با درک اهمیت و نقش بلامنازع آموزش به مسایل علمی  بپردازیم و جهت شکوفا کردن ظرفیت‌های قوی نیروی انسانی و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه صنعت چاپ ونشر ، در زمینه به روز شدن مدیران و کارکنان چاپخانه‌های استان گام‌های بیشتری برداریم .

در این آیین از خانواده شهید محمدرضا جمالی خبیر؛ مدیر و موسس چاپخانه ملی و خانواده شهید کریم تقی زاده مارالانی؛ پرسنل چاپخانه‌چهر تجلیل شد.

حاج حسن زینال زاده؛ مدیر چاپخانه پویا و رئیس اتحادیه چاپخانه داران و صنوف تابعه تبریز به خاطر نیم قرن فعالیت مستمر در حوزه صنعت چاپ استان به عنوان پیشکسوت نمونه و پیر این صنعت، حیدر گنجعلی خسروشاهی؛ مدیر چاپخانه صفا و یعقوب اسدزاده؛ مدیر چاپخانه آذر به عنوان پیشکسوتان نمونه شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ تقدیر شدند.

رحیم غفورزاده نوبر؛ مدیر شرکت چاپ درخشان پاک تبریز و مهرداد هاتف؛ مدیر چاپخانه هاتف نیز به عنوان چاپخانه‌داران نمونه تجلیل شدند و لوح تقدیر به رسم یادبود به آن‌ها اهدا شد.

همچنین جمشید لک لری؛ مدیر صحافی لک لری و مجید فتحنایی؛ مدیر لیتوگرافی آرسیا به عنوان فعالان حوزه چاپ و واحدهای وابسته مورد تقدیر قرار گرفتند.

ابراهیم آقایی؛ کارشناس تعمیرات دستگاه‌های چاپی و میرزاعلی علیزاده کارگر نمونه حوزه صنعت چاپ شناخته شدند و از آن‌ها در شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ تقدیر به عمل آمد.

بهنام بالار؛ تولید کننده دستگاه خشک‌کن برای دستگاه افست و تولید دستگاه سلفون حرارتی به عنوان نوآور صنعت چاپ مورد تقدیر قرار گرفت.

از محمود سلیمان زاده؛ مدیرعامل شرکت چاپ تبریز پاک آذربایجان و محمدعلی‌ آقایی‌زاده نیکخو؛ مدیرعامل شرکت نقشینه چاپ تبریز نیز به پاس سال‌ها فعالیت در حوزه چاپ تقدیر شد.

در این مراسم روز ملی صنعت چاپ در آذربایجان شرقی از علی عافیت؛مدیر چاپخانه عافیت به عنوان تولید‌کننده نمونه محصولات چاپی  و از رشید کفیلی به عنوان مجموعه‌دار نمونه تقدیر شد. از زحمات داود ناظری به عنوان فعال و کارمند اتحادیه چاپخانه‌داران نیز قدردانی شد.

 

بر اساس این گزارش، در این همایش یک روزه ضمن بررسی توانمندی‌های صنعت چاپ استان، فعالان و دست اندرکاران این صنعت به بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل و مشکلات و نیز فعال‌تر سازی این صنعت پرداختند. همچنین شانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ به صورت نمادین و با رویکرد دویستمین سال آغاز صنعت چاپ در تبریز برگزار شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: