کد خبر: 27174
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 بهمن 1395 - 21:09

داخلی

»

اخبار کتاب

بیوک ملکی

آشنایی نوجوانان با نویسندگان، دایره انتخاب کتاب را بیشتر می‌کند

منبع : لیزنا
نشست ادبی «در آستانه فصلی سبز» در مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره یک اهواز برگزار شد.
آشنایی نوجوانان با نویسندگان، دایره انتخاب کتاب را بیشتر می‌کند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیوک ملکی، شاعر کودک و نوجوان در این نشست گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با نویسندگان مختلف دایره انتخاب آن‌ها را برای مطالعه کتاب‌ بیشتر می‌کند.

ملکی افزود: کانون فضای مناسبی برای بچه‌ها است چراکه می‌توانند اوقات فراغت خود را با خواندن کتاب در آن سپری کنند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که کتاب‌های خوبی در مراکز کانون وجود دارد، اضافه کرد: برای نوجوانان علاقه‌مند به شعر تعداد کمی کتاب شعر نوجوان در کتاب‌خانه‌های کانون وجود دارد.

نویسنده کتاب «بیا بگیر سیب را» در پاسخ به سؤال بچه‌ها که چه کتابی را بخوانیم که خوب باشد؟ گفت: نمونه‌های خوبِ کتاب در کتاب‌خانه‌های کانون به‌وفور یافت می‌شود کتاب‌هایی که حتی به نویسندگان شناخته نشده هم تعلق دارد اما به کتاب‌خانه‌های کانون راه پیدا کرده است.

ملکی خطاب به نوجوانان شرکت‌کننده در نشست ادبی «در آستانه فصلی سبز» تاکید کرد: اگر در کانون کتابی از یک نویسنده پیدا کردید بدانید که این یک نویسنده خوب است و می‌توان با اطمینان کتاب‌های دیگری از این نویسنده را که خارج از انتشارات کانون هم چاپ شده مطالعه کنید.

وی در ادامه، توجه به موسیقی در شعر را یکی از راه‌های جلوگیری از تبدیل شعر سپید به نثر ادبی معرفی کرد و توضیح داد: فعالیت نوجوانان در حوزه شعر کلاسیک از جمله غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، دوبیتی و ... می‌تواند به ایجاد موسیقی در شعر سپید آن‌ها کمک کند.

ملکی با بیان این‌که قافیه و کلمات هم وزن، در مصرع‌هایی که وزن دارد، تکرار حروف و صنایع شعری مواردی است که می‌تواند موسیقی را در شعر ایجاد کند، به نوجوانان توصیه کرد برای آشنایی بیشتر با موسیقی در شعر سپید، کتاب «سفر در مهر» را مطالعه کنند.

این شاعر کودک و نوجوان کشور در پایان با اشاره به برپایی یازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز، حضور و بازدید از نمایشگاه‌های کتاب را برای کودکان و نوجوانان خوب دانست و ادامه داد: این امر می‌تواند سبب آشنایی و افزایش دایره انتخاب بچه‌ها در انتخاب کتاب‌های مختلف برای مطالعه شود.

نشست ادبی «در آستانه فصلی سبز» با حضور بیوک ملکی و مهدی مرادی شاعران کودک و نوجوان کشور، مدیرکل و جمعی از مسوولان، کارشناسان  و اعضای کانون استان در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک اهواز برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: