کد خبر: 27306
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 بهمن 1395 - 14:35

داخلی

»

اخبار کتاب

نخستین «دانش‌نامه نوزاد و نوپا» منتشر شد

منبع : لیزنا
نخستین «دانشنامه نوزاد و نوپا» با تصویرگری کیوان اکبری از سوی انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، منتشر شد.
نخستین «دانش‌نامه نوزاد و نوپا» منتشر شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام کتابک، «دانش‌نامه نوزاد و نوپا» با استفاده از تصاویر، نوزادان و نوپایان را مفاهیم پایه‌ای چون احساسات مختلف انسان مانند خوش‌حالی یا خشم، اعضای بدن، رنگ‌ها، جانوران و اعداد آشنا می‌کند.

تهیه‌ کتاب‌هایی که به نوزادان و نوپایان در شناسایی اشیای محیط پیرامون، جانوران، رنگ‌ها و شکل‌ها یاری رساند، از سوی خانواده‌ها امری  ضروری است. در این نوع کتاب‌ها، کودک به شکل غیرمستقیم اعداد و شکل‌ها را به خاطر می‌سپارد و در آینده از آن سود می‌جوید. «دانشنامه نوزاد و نوپا» اعداد ۱ تا ۵ را با استفاده از تصویر جانوران، به کودکان نشان می‌دهد که افزون بر فراگیری شمارش اعداد، کودکان با تصویر و نام جانوران مختلف نیز آشنا می‌شوند.

همچنین کودکان صفر تا دوساله می‌توانند به کمک تصویرها، کنش‌های مختلف را شناسایی کنند و نام آن‌ها را بیاموزند. در «دانشنامه نوزاد و نوپا» این کنش‌ها در قالب حالت‌های مختلف چهره برای این گروه سنی به تصویر کشیده شده‌اند. از دیگر مفاهیمی که کودکان در هنگام نوزادی و نوپایی به خوبی می‌توانند بشناسند، اندام‌های بزرگ و کوچک بدن است که در این مرحله با تهیه‌ی کتاب‌های تصویری دربرگیرنده‌ی این مفاهیم، کودکان در شناسایی آن‌ها یاری می‌شوند. «دانشنامه نوزاد و نوپا» کودکان را با تصویر سه اندام بدن آشنا می‌کند.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در چاپ این دانش‌نامه همانند سایر کتاب‌های مقوایی نوزادان و نوپایان این موسسه، از مقوای بهداشتی ایندربرد  با کیفیت و استحکام بالا استفاده کرده است.

نخستین چاپ «دانش‌نامه نوزاد و نوپا» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در اندازه‌ ۶*۱۴ سانتیمتر در ۱۲ صفحه با جنس مقوایی و قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب به صورت اینترنتی، می‌توانند به سایت کتاب هدهد مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۵۳۵۲۸-۲۱ تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: