کد خبر: 28520
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 - 10:23

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «به به لیمو و کاکلی» به سبک کامی‌شی‌بای منتشر شد

منبع : لیزنا
انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، دومین کتاب کامی‌شی‌بای خود را با عنوان «به ‌به لیمو و کاکلی» سروده محمدهادی محمدی و تصویرگری حسن عامه‌کن منتشر کرد.
کتاب «به به لیمو و کاکلی» به سبک کامی‌شی‌بای منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، «به به لیمو و کاکلی» دومین کتابی است که انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به سبک کامی‌شی‌بای منتشر می‌کند؛ کتاب «گنجشک که بال و پر داشت» نمونه دیگر از کتاب‌های کامی‌شی‌بای در ایران است که پیش‌ از این از سوی انتشارات این موسسه به چاپ رسیده است.

کامی‌شی‌بای Kamishibai یا «کارت‌های تصویری قصه‌گویی»، گونه‌ای از قصه‌گویی دیداری است که در دهه ١٩٣٠ در ژاپن رواج یافت. کامی Kami در زبان ژاپنی به معنای کاغذ و شی‌بای Shibai به معنای نمایش است. در کتاب‌های کامی‌شی‌بای، متن داستان در پشت کارت‌ها قرار دارد و قصه‌گو می‌تواند در حالی که کارت را در برابر کودکان در دست گرفته است و کودکان به تصویرها چشم دوخته اند، پشت کارت‌ها را بخواند. تصویرهای کامی‌شی‌بای‌های امروزی نیز به شیوه گذشته، بزرگ و بدون جزییات است تا آخرین ردیف کودکان که در برابر کارت‌ها ایستاده یا نشسته‌اند، بتوانند تصویرها را به خوبی ببینند.

خلاصه کتاب «به به لیمو و کاکلی»:

«به ‌به لیمو و کاکلی» با مضمونی محیط‌زیستی، روایتی منظوم از پرنده‌ای کوچک به نام کاکلی خانوم است که در باغ لیمویی زندگی می‌کند. کاکلی هر سال پیش از بهار با آوازش باغ لیمو را بیدار می‌کند؛ اما یک سال، بهار، اسیر دیو سیاه آلودگی می‌شود. هوا، زمین و آب، آلوده، گیاهان باغ، خشک و پژمرده و پرندگان پریشان می‌شوند. کلاغ برای چاره‌جویی پیش کاکلی می‌رود. کاکلی به او می‌گوید که مسبب این آلودگی و ناپاکی انسان‌ها هستند. پرندگان نیز همه با هم از انسان‌ها می‌خواهند که آب و هوا و خاک را آلوده نکنند و اجازه دهند که بهار، بار دیگر به زمین برگردد.

نخستین چاپ کتاب «به به لیمو و کاکلی» در ابعاد ۳۵*۳۹ شامل ۱۰ کارت تصویری قصه‌گویی با قیمت ۱۹هزار و 500 تومان ویژه مخاطبان کودک منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید این کتاب می‌توانند با کتاب‌فروشی هدهد به شماره 88553528-021 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: