کد خبر: 28651
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 ارديبهشت 1396 - 14:59

داخلی

»

اخبار کتاب

فراخوان نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان منتشر شد

منبع : لیزنا
 فراخوان نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان که به صورت دو سالانه و با نگاه ویژه به نقش مدیریتی ناشر برگزار می‌شود، منتشر شد.
فراخوان نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان منتشر شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام دبیرخانه نهمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، این جشنواره با نگاه ویژه به نقش مدیریتی ناشران، در حوزه کتاب های تالیفی: داستان، شعر و علمی-آموزشی در سال 1396 برگزار می شود.

بر اساس این فراخوان در نهمین دوره جشنواره کتاب برتر، کتاب‌های چاپ اول سال های ۹3 و ۹4 بررسی و ارزیابی خواهد شد.

ناشران کودک و نوجوان می توانند دو جلد از هر عنوان کتاب تولید شده تالیفی چاپ اول دو سال گذشته خود را حداکثر تا تاریخ 01/03/96 به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار کریمخان زند، ابتدای حافظ، کوی هورچهر، پ ۱۳ واحد ۲ (کد پستی: 1593938418) ارسال کنند.

اولین مرحله داوری یعنی گزینش و انتخاب کتاب های واجد شرایط برای ارسال به جشنواره توسط خود ناشرین انجام می گیرد. بر همین اساس ملاک های داوری جشنواره ذکر می شود:

ملاک های داوری محتوا:

داستان: حفظ عناصر داستانی، ایجاد کشش، خلاقیت و نوآوری

شعر: بهره گیری از تخیل، خلاقیت و نوآوری در شکل و محتوا

علمی و آموزشی: اعتبار علمی نوآوری، تناسب شیوه و نگارش با موضوع، توجه به ویژگی های سنی و نیازهای مخاطب، به کار گیری واژه ها و مفاهیم قابل درک

ملاک های تصویر و گرافیک

خلق فضای تصویری مناسب با متن، همراهی متن با تصویر، مطابقت تصویر واقعی با مستندات تاریخی و علمی، نوآوری در شکل و رنگ، ترکیب بندی ساختار تصویر و متن، طراحی جلد متناسب با سایر عناصر

ملاک های مدیریت نشر:

نیازسنجی در انتخاب و سفارش محتوای کتاب، نوآوری و خلاقیت، ویراستاری مناسب برای گروه سنی مخاطب، انتخاب قطع مناسب، کیفیت مناسب چاپ، کیفیت خوب صحافی، انتخاب مواد اولیه متناسب با متن و گروه سنی مخاطب، تناسب با نیازهای علمی و فرهنگی و توجه به ارزش های ایرانی و اسلامی

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: