کد خبر: 28656
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 خرداد 1396 - 08:52

داخلی

»

اخبار کتاب

بزرگداشت شاهنامه فردوسی برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
بزرگداشت شاهنامه فردوسی در موسسه فرهنگی خانه دوستان آشنا و با همکاری موزه عروسک‌های ملل برگزار می‌شود.
بزرگداشت شاهنامه فردوسی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان بزرگداشت شاهنامه فردوسی در دو بخش ویژه بزرگسالان و کودکان در موسسه فرهنگی خانه دوستان آشنا و با همکاری موزه عروسک‌های ملل برگزار می شود.

برنامه‌های ویژه بزرگسالان مراسم بزرگداشت شاهنامه فردوسی

برنامه بزرگداشت فردوسی در دو بخش ویژه بزرگسالان و کودکان برگزار خواهد شد. در بخش بزرگسالان دو نشست با موضوع‌های «شاهنامه برای کودکان و نوجوانان» و «شیوه‌های ترویج شاهنامه» با سخنرانی فروغ‌الزمان جمالی و فرزانه اخوت، استادان ادبیات کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان

برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان نیز شامل ساخت عروسک و ماسک از شخصیت‌های شاهنامه خواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است در حاشیه برنامه بزرگداشت فردوسی، نمایشگاهی از کتاب‌های شاهنامه برای مخاطبان کودک و نوجوان نیز برگزار خواهد شد.

مؤسسه فرهنگى خانه دوستان آشنا با هدف ارتقاى سطح فرهنگى خانواده‌ها از راه علاقه‌مندسازى آنان به ادبیات فارسى و پررنگ کردن نقش زبان و ادب فارسى در به ظهور رساندن بلوغ فرهنگى خانواده‌ها تأسیس شده است. رویکرد آموزشی این موسسه در بخش کودکان و نوجوان، آموزش غیرمستقیم ادبیات از راه هنر و در بخش بزرگسالان، نهادینه شدن آموزه‌هاى ادبى در فرهنگ خانواده‌ها و بالا بردن سطح مطالعه در آن‌ها است. بر همین اساس این موسسه اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌هایی با موضوع‌هایی در پیوند با شاهنامه ویژه مخاطبان کوددک، نوجوان و بزرگسال می‌کند. از دیگر اقدامات این موسسه پشتیبانی از بازگشایی موزه عروسک‌های ملل بوده است.

برنامه بزرگداشت فردوسی عصر پنجشنبه ۴ خردادماه ۱۳۹۶ در موسسه فرهنگی خانه دوستان آشنا به آدرس تهران، خیابان میرداماد، خیابان نفت جنوبی، کوچه تابان، پلاک ۱۱، طبقه دوم برگزار خواهد شد. بخش ویژه کودکان و نوجوانان از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و بخش ویژه بزرگسالان از ساعت ۱۷ تا ۱۹  به اجرا درخواهد آمد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۲۲۲۳۰۰-۲۱ تماس بگیرید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: