کد خبر: 28770
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 خرداد 1396 - 10:19

داخلی

»

اخبار کتاب

ابلاغ بخشنامه اجرای رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی کشور

منبع : لیزنا
مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد از ابلاغ بخشنامه اجرای رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
ابلاغ بخشنامه اجرای رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی کشور

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد ربیع احمدخانی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها از ابلاغ بخشنامه اجرای رف‌خوانی به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه آخرین رف‌خوانی انجام‌شده در کتابخانه‌های عمومی، در سال ۱۳۹۱ صورت گرفته و طی این مدت آمار و اطلاعات منابع کتابخانه‌های عمومی به دلیل تحولات نرم‌افزاری و عدم انجام رف‌خوانی دوره‌ای، تغییراتی داشته است، لذا اجرای رف‌خوانی بسیار مهم و ضروری است.

وی با توجه به مقارنت اجرای طرح رف‌خوانی با ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: مدت زمان انجام رف‌خوانی ۳ ماه پیش بینی شده است؛ بر این اساس پس از ماه مبارک رمضان نیز فرصت رف‌خوانی وجود دارد و الزامی به انجام این فرایند در این ماه نیست. در مرحله نخست، برگزاری مطلوب دوره های توجیهی رف‌خوانی، برای مسئولین کتابخانه ها و روسای ادارات شهرستان‌ها حائز اهمیت است؛ در گام بعد نیز، فرآیند رف‌خوانی به ترتیب در کتابخانه ها و بر اساس برنامه زمان بندی مشخص شده، آغاز خواهد شد. کیفیت و دقت در انجام کار، لازمه فرایند رف‌خوانی است که با تلاش و همت کتابداران عزیز محقق خواهد شد.

احمدخانی تأکید کرد: به‌منظور رفاه حال همکاران، برگزاری دوره‌های توجیهی رف‌خوانی برای مسئولین کتابخانه‌ها و روسای ادارات شهرستان‌ها نیز، درصورتی‌که مستلزم سفر بین‌شهری است، می‌تواند به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شود.

 

احمدخانی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در جهت آماده‌سازی کتابخانه‌ها برای فرایند رف‌خوانی، اظهار داشت: تلاش شده است با بهره‌گیری از سازوکارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم‌شده (نرم‌افزار سامان و دستگاه‌های بارکدخوان)، فرایند رف‌خوانی با سهولت و دقت بیشتر به انجام رسد. دستورالعمل‌ها و راهنماهای لازم برای اجرای رف‌خوانی در اختیار ادارات کل استانی و تمامی کتابداران قرار گرفته است تا بر اساس مفاد آن نسبت به اجرای این مهم اقدام شود. طی این مدت واحد پشتیبانی مستقر در اداره کل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها به شماره ۰۲۱۸۸۹۵۱۴۹۹ (داخلی‌های ۲۶۳، ۲۴۶ و ۲۳۶)، پاسخگوی سؤالات کتابداران و همکاران خواهد بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: