کد خبر: 28851
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 خرداد 1396 - 15:49

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار کتاب‌های دیگری از مجموعه کتاب‌های «رویکردها و نگرش‌ها در آموزش و پرورش پیشرو»

منبع : لیزنا
انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همکاری مجتمع آموزشی شهید مهدوی، دو کتاب دیگر از مجموعه کتاب‌های «رویکردها و نگرش‌ها در آموزش و پرورش پیشرو» را منتشر کرد.
انتشار کتاب‌های دیگری از مجموعه کتاب‌های «رویکردها و نگرش‌ها در آموزش و پرورش پیشرو»

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، کتاب «کاربرد رویکرد رجیو امیلیا در آموزش پیش‌دبستان» نوشته لیندا تورنتون و پت برانتون با ترجمه آیدا محمدی، از مجموعه کتاب‌های«رویکردها و نگرش‌ها در آموزش و پرورش پیشرو» که به تازگی منتشر شده، پیش‌درآمدی کاربردی درباره اصول و ارزش‌های روش آموزش پیش‌دبستانی رجیو است. این کتاب نشان می‌دهد که  دست‌اندرکاران آموزش در بریتانیا چگونه از رویکرد رجیو الهام گرفته و روش آموزش خود را برای فراهم کردن تجربه‌های آموزشی ارزشمند برای کودکان گسترش داده‌اند.

رویکردها و نگرش‌ها در آموزش و پرورش پیشرو

کتاب «به‌کارگیری رویکرد مونتسوری در آموزش پیش‌دبستان» نوشته باربارا ایساکس با ترجمه شیما الهی، دیگر کتاب از مجموعه «رویکردها و نگرش‌ها در آموزش و پرورش پیشرو» است. این کتاب رویکرد ماریا منتسوری را بیان می‌کند. ماریا منتسوری را می‌توان مادر «آموزش غیرسنتی» دانست. او روشی را در آموزش کودکان بنیان‌گذاری کرد که برخلاف روش‌های متداول بر علایق کودکان استوار بود. در آموزشگاه او، کودک، خود می‌آموخت و نقش آموزگار تنها راهنمایی و فراهم کردن ابزار و محیط مناسب برای آموختن بود. اکنون هزاران آموزشگاه نام او را بر خود دارند و از روش او در آموزش کودکان بهره می‌برند. شیوه آموزش ماریا مونتسوری تاثیر به‌سزایی بر درک امروزی ما از آموزش و پرورش ابتدایی داشته است و به خاطر کمک به درک ما از اهمیت یادگیری از راه حواس و تکامل مواد آموزشی شناخته شده است.

 رویکرد مونتسوری

مجموعه کتاب‌های «رویکردها و نگرش‌ها در آموزش و پرورش پیشرو» با مشارکت بنیان‌گذار مجتمع آموزشی شهید مهدوی با هدف ترویج اندیشه‌های برتر در زمینه تعلیم و تربیت و با هدف همیاری در دانش‌افزایی و نگرش‌سازی به ویژه برای کارشناسان، آموزگاران و مربیان منتشر می‌شود.

پیش از این، سه کتاب دیگر «کلید یادگیری؛ آموزش کودکان سه تا هفت‌سال با رویکرد ویگوتسکی»، «رویکرد اشتاینر والدورف در آموزش پیش‌دبستانی» و «به کارگیری رویکرد های اسکوپ در سال‌های پیش‌دبستان» از مجموعه کتاب‌های «رویکردها و نگرش‌ها در آموزش و پرورش پیشرو» از سوی انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به چاپ رسیده است.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان که خود پایه‌گذار رویکرد بومی «آموزش خلاق از راه ادبیات کودکان» است، با انتشار مجموعه کتاب‌های «رویکردها و نگرش‌ها در آموزش و پرورش پیشرو»، بستر و فضایی فراهم آورده است که مربیان، آموزگاران و آموزشگران با سایر رویکردها در این حوزه آشنا شوند. در چنین وضعیتی، گزینش یک رویکرد از سوی آن‌ها از میان چندین رویکرد، با اندیشه و ژرف‌کاوی همراه خواهد بود.

مجموعه کتاب‌های «رویکردها و نگرش‌ها در آموزش و پرورش پیشرو» از جمله کتاب‌هایی است که در برنامه‌ ترویج کتابخوانی «با من بخوان» برای فراگیری شیوه‌های نوین و خلاق آموزش کودکان، در اختیار آموزگارانی که به این برنامه می‌پیوندند، قرار می‌گیرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: