کد خبر: 29416
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 مرداد 1396 - 16:32

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست «پل ادبی ایران و چین» برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
نشست «پل ادبی ایران و چین» به مناسبت حضور ایران به‌عنوان مهمان ویژه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن برگزار می‌شود.
نشست «پل ادبی ایران و چین» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، نشست «پل ادبی ایران و چین» روز پنج‌شنبه، 5 مردادماه، با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و منتقدان دو کشور برگزار می‌شود.

ایران و چین دو کشور باستانی قاره آسیا و هر دو دارای سابقه طولانی و تاریخ و تمدنی غنی هستند. در دوران باستان، این دو کشور با جاده معروف ابریشم که از مشرق تا مغرب امتداد داشت و خطوط دریایی‌ای که از دریای چین به خلیج‌فارس کشیده می‌شد، با یکدیگر پیوند می‌یافتند.

قدمت دوستی دیرینه و عمیق ایران و چین به بیش از دو هزار سال می‌رسد. روابط فرهنگی ایران و چین در قرن پنجم میلادی چنان توسعه یافت که این دوره را «عصر طلایی» فرهنگ و ادب ایران در چین دانسته‌اند. زبان و ادب فارسی در چین بسیار رواج داشته و زبان فرهنگی و دینی مسلمان‌ها بوده است و مشترکات فراوانی میان فرهنگ ایران و چین در حوزه فلسفه، هنر و ادبیات دیده می‌شود.

متأسفانه شناخت مردم دو کشور از ادبیات معاصر و تحولات ادبی که در قرن بیستم رخ داده، اندک است. بنابراین شایسته است که در معرفی ادبیات معاصر ایران و چین در دو کشور بیشتر تلاش شود.

 هیأتی از انجمن نویسندگان، شاعران و محققان ادبی دو کشور به دعوت مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب و مؤسسه‌ نمایشگاه‌های فرهنگی ایران،دیدار و گفت‌وگو دارند. به مناسبت حضور ایران به عنوان مهمان ویژه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن نشست مشترکی با حضور شاعران و منتقدان دو کشور پنج‌شنبه (5 مردادماه) ساعت ۱۶ به بررسی تشکیل «پل ادبی ایران و چین» اختصاص یافته که با حضور «لی یی مینگ»، «سوی آیجن»، «هوون جیان»، «لی‌شاو جون»، «فوشیوپینگ»، «یان سی شوی»، «یوگویلی» و جمعی از نویسندگان، شاعران و محققان ایرانی برگزار و درباره ادبیات معاصر دو کشور بحث و گفت‌وگو می‌شود.

 

این نشست در خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر (بخارست) نبش کوچه سوم برگزار می‌شود. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: