کد خبر: 29565
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 مرداد 1396 - 08:32

داخلی

»

اخبار کتاب

داستان زندگی نویسنده محبوب رمان‌های تاریخی در دوماهنامه عروسک سخنگو

منبع : لیزنا
شماره ۳۰۴ دوماهنامه عروسک سخنگو با پرونده‌ای ویژه از زندگی و فعالیت‌های روتا سپتیس، نویسنده شناخته‌شده رمان‌های تاریخی منتشر شد.
داستان زندگی نویسنده محبوب رمان‌های تاریخی در دوماهنامه عروسک سخنگو

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، روتا سپتیس، نویسنده امریکایی مشهوری است که کتاب‌های او در بیش از پنجاه کشور به سی‌وشش زبان مختلف ترجمه شده است. دو کتاب از میان آثار او در فهرست رمان‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌اند و نامزد جایزه «کارنگی» بوده‌اند.

عناوین و مطالب این شماره دوماهنامه عروسک سخنگو:

در بخش «کلمک» این شماره عروسک سخنگو، سخنرانی روتا سپتیس در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان ۲۰۱۶ در برلین با عنوان «جایگاه داستان در بحران پناهندگی» آورده شده است.

در بخش «پرونده یک نویسنده» دوماهنامه عروسک سخنگو به داستان زندگی این نویسنده امریکایی از زبان خودش پرداخته شده است. همچنین خوانندگان می‌توانند در بخش «داستان» شماره ۳۰۴ عروسک سخنگو، فصل‌هایی از رمان «از میان خاکستری‌ها» اثری از روتا سپتیس را بخوانند تا با قلم این نویسنده بیشتر آشنا شوند.

در بخش‌های «گفت‌وگو»ی تازه‌ترین شماره دوماهنامه عروسک سخنگو نیز گفت‌وگوهایی با روتا سپتیس با عنوان‌های «راوی رنج‌های فراموش‌شده» و «شاید شما آن کسی که فکر می‌کنید نباشید» منتشر شده است.

در سایر بخش‌های دوماهنامه عروسک سخنگو خوانندگان داستانی از اوژن یونسکو با عنوان «صندلی همان پنجره است» و خاطره‌ای از جواد ماهر، معاون پرورشی یک مدرسه روستایی را از سال‌های آموزگاری‌اش می‌خوانند؛ با کتاب‌های «غازی که نمی‌خواست غاز باشد»، «آنتوان و شازده کوچولو»، «اله خوابش نمی‌برد»، «ترانه‌های کودکانه»، «چرا آواز می‌خوانی زنجره؟»، «نیل گایمن»، «کارنامه‌ات را قایم کن»، «گنجشک من بدو بدو» و «مرغ سرخ پاکوتاه» آشنا می‌شوند و خاطرات مریم گریوانی، کتابدار و کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از روستای گریوان را با عنوان «از عیددیدنی‌های بامزه تا کتاب‌هایی که سیب‌زمینی نیستند» می‌خوانند.

 

شماره ۳۰۴ دوماهنامه عروسک سخنگو، نخستین و یگانه نشریه مستقل ادبیات مدرن کودکان ایران، با رویکردی هنری، ادبی و فرهنگی و با سردبیری، صاحب امتیازی و مدیر مسئولی زری نعیمی، مرداد و شهریورماه ۱۳۹۶ در ۱۸۶ صفحه با قیمت ۷هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: