کد خبر: 29693
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 مرداد 1396 - 13:31

داخلی

»

اخبار کتاب

دوازدهمین شماره ماهنامه داروگ به دکه آمد

منبع : لیزنا
دوازدهمین شماره ماهنامه داروگ (نخستین نشریه نوجوانان دوستدار محیط‌زیست) منتشر شد.
دوازدهمین شماره ماهنامه داروگ به دکه آمد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، داروگ مردادماه همراه با یک پوستر تمام رنگی برای هدیه به نوجوانان در بخش‌های زیر منتشر شد.

بخش‌های مختلف دوازدهمین شماره ماهنامه داروگ:

تکاپو

در این بخش همکاران داروگی به سراغ معصومه ابتکار رفته‌اند و درباره دغدغه‌ها و سوال‌های محیط‌زیستی‌شان با رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت‌وگو کرده‌اند؛گفت‌وگویی صمیمی با سوال‌ها و جواب‌های مهم.

طبیعت‌گردی

تابستان است و دوازدهمین شماره ماهنامه داروگ هم حال و هوای سفر و تابستان دارد. بچه‌ها با خواندن «یک شب تابستانی زیر باران شهابی» برای مشاهده بارش شهابی ۲۱ و ۲۲ اَمرداد آماده می‌شوند. طبیعت‌گردی این بخش با «شنا در دریاچه گهر» ادامه پیدا می‌کند و خوانندگان با یک گزارش لحظه به لحظه از سفر به این دریاچه زیبا همراه می‌شوند و در ادامه این بخش هم سری به باغ کتاب تهران می‌زنند و طرز تهیه تقویم پرنده‌نگری را می‌آموزند.

پارک جانوران

اگر به ببر، این حیوان زیبا و حیرت‌انگیز علاقه‌ دارید، خواندن این بخش را از دست ندهید. در این مطلب با ببر مازندران و چگونگی انقراض آن هم آشنا می‌شوید.

بچه‌های سبز

در این بخش افزون بر پاسخ به نامه‌های خوانندگان داروگ، به سراغ کودکی هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده محبوب کودک و نوجوان می‌روید.

سرگرمی

بخش سرگرمی دوازدهمین شماره ماهنامه داروگ محتوای بسیاری در نظر گرفته شده است. از گفت‌وگو با کارگردان جوان انیمیشن «آخرین داستان» تا آموزش ساخت چتر نجات، چاپگر خورشیدی و اوریگامی ببر و خواندن داستان زندگی سقراط، فیلسوف بزرگ همراه با چاشنی طنز و معماهای هیجان‌انگیز.

زمین ما

در این بخش به کیهان سفر می‌کنید و تعداد زیادی مطلب در مورد ستارگان یاد می‌آموزید و در ادامه هم سری به مرکز زباله‌های خطرناک در شهر بازیافت می‌زنید.

زنبورانه

در این بخش هم پس از آموزش تهیه یک اسموتی (نرم‌نوش) خوشمزه، با زندگی نوجوانی مرحوم مریم میرزاخانی دانشمند ریاضی‌دان کشورمان آشنا می‌شوید و مانند شماره‌های گذشته، داروگ دوازدهم هم با ماجراهای پرفسور در زیست بوم به پایان می‌رسد.

دوازدهمین شماره ماهنامه داروگ در ۶۸ صفحه با قیمت ۵۰۰۰ تومان اَمردادماه ۱۳۹۶ بر پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها و شهرکتاب‌ها قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: