کد خبر: 29753
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 18 مرداد 1396 - 09:01

داخلی

»

اخبار کتاب

یک کتاب‌خانه سیار روستایی در آذربایجان غربی افتتاح شد

آغاز کتاب‌رسانی به کودکان 20 روستای مرزی در اشنویه

منبع : لیزنا
کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشنویه استان آذربایجان غربی، فعالیت خود را آغاز کرد.
آغاز کتاب‌رسانی به کودکان 20 روستای مرزی در اشنویه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی اشنویه، اولین کتاب‌خانه سیار در شهرستان‌های استان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

این در حالی است که پیش از این پنج کتاب‌خانه‌ سیار روستایی و یک کتاب‌خانه سیار شهری کانون استان به شهرستان ارومیه اختصاص داشت.

کتاب‌خانه جدید سیار روستایی یک مرکز جدید است که از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و با صرف 500میلیون ریال خریداری شده است در حالی که یک سهمیه کتاب‌خانه سیار روستایی استان - از بین 31 خودروی به تازگی رونمایی شده - نیز به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

بر همین اساس جواد زاهدی مدیرکل کانون استان در مراسم آغاز به کار این کتاب‌خانه با تاکید بر گسترش فعالیت کتاب‌خانه‌های سیار در شهرستان‌های استان گفت: با افتتاح این کتاب‌خانه در اشنویه 20 روستای مرزی استان در مسیرهای اشنویه - ارومیه، اشنویه - نقده و اشنویه – پیرانشهر تحت پوشش فعالیت‌های کانون قرار می‌گیرند.

وی افزود: این کتاب‌خانه سیار با 2 هزار جلد کتاب فعالیت خود را آغاز و مانند سایر کتاب‌خانه‌‌های کانون با تازه‌های کتاب تجهیز خواهد شد.

ابوالفضل عبادی، معاون سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به این‌که 500 میلیون ریال برای خرید خودرو به کتاب‌خانه سیار روستایی اشنویه اختصاص داده شده است، گفت: از راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار با هدف کتاب‌رسانی و برخورداری کودکان روستایی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار حمایت می‌کنیم.

پنج کتاب‌خانه سیار روستایی و 1 کتاب‌خانه سیار شهری در ارومیه فعالیت دارند که با افتتاح کتاب‌خانه سیار اشنویه آمار کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری استان به 7 در کشور به 150 و تعداد کل مراکز کانون در سطح کشور شامل مراکز ثابت، سیار شهری و روستایی و پستی به 1013 رسید.

شهرستان مرزی اشنویه در غرب آذربایجان غربی بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت دارد.

کتاب‌خانه سیار کانون پایه‌گذار فرهنگ کتاب‌خوانی است

اسعد خضری فرماندار اشنویه کتاب‌خانه سیار روستایی کانون را پایه‌گذار فرهنگ کتاب‌خوانی در میان کودکان روستایی دانست.

فرماندار اشنویه که در مراسم افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی این شهرستان سخن می‌گفت: با اشاره به نقش محوری مطالعه در توسعه جوامع گفت: مهم‌ترین گام در مسیر توسعه آگاهی و مطالعه و تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی است که کانون با مراکز ثابت و سیار خود با انتخاب بهترین شیوه‌ها پایه‌گذار این فرهنگ در میان کودکان و نوجوانان است.

 

خضری با تأکید بر این‌که خانواده‌ها نباید از ظرفیت کانون غافل نباشند، گفت: اشنویه به عنوان یک شهر مرزی محروم به توجه بیشتر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیاز دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: