کد خبر: 30170
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 15:56

داخلی

»

اخبار کتاب

كتابشناسی ماه ویژه سه ماهه بهار منتشر شد

منبع : لیزنا
 کتابشناسی ماه ویژه فروردین، اردیبهشت و خرداد 96 از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.
كتابشناسی ماه ویژه سه ماهه بهار منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، كتابشناسی ماه ویژه فروردین، اردیبهشت وخرداد 96 از سوی موسسه  خانه كتاب منتشر شد. سی و هفتمین، سی و هشتمین و سی و نهمین شماره از «كتابشناسی ماه» فهرست كتاب‌های منتشر شده در فروردین، اردیبهشت و خرداد  1396 را دربردارد.

مجید غلامی جلیسه در مقدمه این كتاب نوشته است:« در امتداد سنت نیكوی حفظ اطلاعات كتب، مؤسسه خانه كتاب كه متولی اطلاع‌رسانی كتاب ایران است، ثبت اطلاعات كتاب ایران و اطلاع‌رسانی این حوزه را در قالب كتاب، مجله، نرم‌افزار و سایت در دستور كار خود قرار داد اما در سالیان گذشته، با توجه به افزایش عناوین كتاب‌ها و تكیه‌ بر این اندیشه كه شیوه نشر الكترونیك می‌تواند جایگزین مناسبی برای دیگر شیوه‌ها باشد، روش‌های اطلاع‌رسانی خود را محدود به رسانه‌های الكترونیك كرد.

مدیریت خانه كتاب، پس از بررسی‌های كارشناسانه موضوع و با علم به این‌كه برای جامعه كتاب‌دوست ایران مطالعه كاغذی همچنان در اولویت قرار دارد، در كنار تقویت اطلاع‌رسانی الكترونیك، به چاپ و انتشار مجموعه كتابشناسی ماه همت گمارد

«كتابشناسی ماه» ذیل سه فصل ارائه می‌شود؛ فصل نخست بزرگسالان، فصل دوم كودك و نوجوان، فصل سوم كمك‌درسی و آموزشی. در دو فصل نخست دو زیرمجموعه چاپ اول و بازچاپ و در فصل سوم كتاب‌های كمك‌درسی و آموزشی در دو رده مجزا عرضه می‌شود كه رده دوم فصل سوم به كتاب‌های كمك‌درسی و آموزشی كودك و نوجوان اختصاص دارد.

محتوای «كتابشناسی ماه» براساس خلاصه سوم نسخه بیستم نظام رده‌بندی دیویی طبقه‌بندی شده و برای موضوع‌های اسلام، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران از گسترش‌های رده‌بندی دهدهی دیویی ایران استفاده شده است. به این صورت كتاب‌ها در 10 شاخه اصلی رده‌بندی دهدهی دیویی طبقه‌بندی شده‌اند و در هر رده، به ترتیب شماره رده دیویی، ترتیب یافته‌اند.

شیوه تنظیم اطلاعات كتابشناختی این مجموعه براساس سنت اسلامی و شرقی با عنوان كتاب شروع می‌شود. در این شیوه كتاب‌ها نخست براساس الفبای عنوان و در پی با نام پدیدآورنده در زیر هر یك از شاخه‌های نظام رده‌بندی دیویی مرتب شده‌اند.

 

سی و هفتمین، سی و هشتمین و سی و نهمین شماره از كتابشناسی ماه ویژه بهار 1396 زیر نظر مجید غلامی جلیسه به بهای 18هزار تومان از سوی خانه كتاب راهی بازار نشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: