کد خبر: 30328
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 شهریور 1396 - 08:29

داخلی

»

اخبار کتاب

در نمایشگاه کتاب «یک کمربند و یک جاده» اتفاق افتاد

تبادل امتیاز نشر کتاب‌هایی از ایران و چین

منبع : لیزنا
انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، در نخستین نمایشگاه کتاب «یک کمربند و یک جاده» حق امتیاز نشر دو عنوان از کتاب‌های خود را با دو کتاب از انتشارات فردا در چین تبادل کرد.
تبادل امتیاز نشر کتاب‌هایی از ایران و چین

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، برنامه‌ «یک کمربند و یک جاده» یا «جاده‌ ابریشم جدید» (The belt and road initiative) برنامه‌ توسعه‌ای است که دولت چین برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای دیگر جهان طرح‌ریزی و اجرا کرده است.

در راستای این برنامه‌ توسعه، امسال نخستین نمایشگاه کتاب «یک کمربند و یک جاده» (BRBF) ۱۹ تا ۲۱ آگوست ۲۰۱۷ برابر با ۲۸ تا ۳۰ اَمردادماه ۱۳۹۶ در شهر جینان واقع در کشور چین برگزار شد که هدف اصلی آن ترجمه‌ آثار نویسندگان چینی و ورود آن‌ها به کشورهای غیرانگلیسی‌زبان و هم‌چنین وارد کردن آثار نویسندگان کشورهای گوناگون به دنیای ادبیات چین است. مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان نیز امسال از سوی دولت چین به دعوت انتشارات فردا (Tomorrow Publishing House) برای نمایش کتاب‌های چاپ‌شده‌ خود در این نمایشگاه شرکت کرد.

 

پس از انجام مذاکراتی در این نمایشگاه، دو مؤسسه برای تبادل حق نشر دو عنوان از کتاب‌های خود به توافق رسیدند. بنا بر این تبادل، انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان امتیاز نشر کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» و کتاب «بنفشه‌های عمو نوروز» را که بازنویسی خلاقی از افسانه عمو نوروز است و مخاطب ۱۰ تا ۱۲ سال را با افسانه‌های ایرانی و آداب و رسوم کهن آشنا می‌کند، به نویسندگی محمدهادی محمدی و تصویرگری نوشین صفاخو به انتشارات فردا در چین واگذار کرد و حق امتیاز نشر دو کتاب از چائو ونشوان، نویسنده‌ چینی برنده‌ جایزه‌ هانس کریستین اندرسون را از این انتشارات دریافت کرد. قرارداد این تبادل نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن که از ۱ تا ۵ شهریورماه ۱۳۹۶ در شهر پکن برگزار شد، به امضا رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: