کد خبر: 30607
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 شهریور 1396 - 14:34

داخلی

»

اخبار کتاب

هم‌زمان با شروع سال تحصیلی جدید بازنشر شد

«گام‌های نخستین» ثمینه باغچه‌بان؛27 سال 370هزار نسخه

منبع : لیزنا
جلد نخست مجموعه‌ «گام‌های نخستین» بر اساس نوشته‌ی ثمینه باغچه‌بان با شمارگان 370هزار نسخه به چاپ بیست و سوم رسید.
«گام‌های نخستین» ثمینه باغچه‌بان؛27 سال 370هزار نسخه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، مجموعه‌ی چهار جلدی «گام‌های نخستین» لوحه‌هایی بر اساس کتاب «روش تدریس آمادگی» ثمینه باغچه‌بان است که به قلم شعله دولت‌آبادی و سیمین‌دخت مشکور برای نخستین بار در سال 1369 منتشر شده است. این کتاب‌ها در ماه گذشته سه بار تجدید چاپ شده و هم‌اینک چاپ‌های جدید آن وارد بازار کتاب کودک شده است.

در مقدمه‌ی این کتاب آمده است: «یکی از شیوه‌های متداول آموزشی در کلاس‌های آمادگی استفاده از لوحه‌هایی است که برای آموزش مفاهیم مختلف به کودکان تنظیم شده است. در این لوحه‌ها مفاهیم مختلف با استفاده از تصویر آموزش داده می‌شود. اولیا نیز مانند مربیان می‌توانند روش استفاده از این لوحه‌ها را بیاموزند و شخصا به کودکان خود آموزش دهند. لوحه‌های این کتاب بر اساس کتاب روش تدریس آمادگی خانم باغچه‌بان تنظیم شده است، با این تفاوت که هر ‌لوحه‌ی کتاب مزبور را به چندین لوحه گسترش داده‌ایم

گفتنی است که در هر بخش هدف اصلی و فرعی لوحه، روش کار و سوال‌هایی برای پرسش از خردسال مطرح شده است تا علاوه بر مربیان، والدین و اعضای خانواده‌ی خردسالان در شهرها و روستاهای دور نیز بتوانند از شیوه‌های آموزشی این کتاب بهره ببرند

آمادگی کودکان برای آموزش‌های منظم در سن پنج تا شش سالگی بسیار زیاد است و آنان کاملاً آماده پذیرفتن مفاهیم اندکی پیچیده و نظم و انضباط هستند. به همین دلیل برای کودکان در این سنین دوره‌های آمادگی تدارک دیده می‌شود. بدیهی است که برخی از کودکان به دلیل برخورداری از محیط مناسب و شرایط مطلوب می‌توانند این آمادگی را به طور نسبی در محیط خانواده به دست آورند، ولی نباید فراموش کرد که تعداد این کودکان نسبت به انبوه کودکانی که از چنین شرایطی برخوردار نیستند بسیار ناچیز است. برای رفع موانع و مشکلاتی که در راه آموزش این دسته از کودکان وجود دارد باید آنان را به کمک وسایل و برنامه‌های درست آموزشی پرورشی با دنیای کلمه‌ها، جمله‌ها و اعداد آشنا کرد

تصویرگری این مجموعه را که از لحاظ موضوعی در قالب آموزش قبل از مدرسه و شعر کودکان قرار می‌گیرد، علی اصغرزاده بر عهده داشته است.

در عین حال  جلد دوم این مجموعه با شمارگان 320هزار نسخه به چاپ بیست و یکم، جلد سوم آن با شمارگان 270هزار نسخه به چاپ هفدهم، و جلد چهارم آن با شمارگان 255هزار نسخه به چاپ سیزدهم در سال 96 رسیده‌اند.

 

این کتاب‌ها که در قطع رحلی و با قیمت 5هزار تومان منتشر شده، قابل خریداری از تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سراسر کشور است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: