کد خبر: 31182
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 14:52

داخلی

»

اخبار کتاب

بازنشر گربه‌سانان ایرانی با تغییراتی در متن و تصاویر کتاب

منبع : لیزنا
کتاب «گربه سانان» علی گلشن از مجموعه پستانداران ایران توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ سوم رسید.
بازنشر گربه‌سانان ایرانی با تغییراتی در متن و تصاویر کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این اثر دایره‌المعارفی برای معرفی گونه‌های متنوع گربه در ایران است که نخستین بار در سال 1389 از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

گلشن در مقدمه چاپ سوم درباره تغییرات این اثر عنوان کرده است: «تغییرات انجام شده شامل افزودن 16 صفحه به کتاب، تغییر تصاویر برخی زیرگونه‌ها، به روز کردن تعداد گونه‌های پستانداران ایران، افزودن تصاویری از رفتارهای کمتر دیده شده از برخی گونه‌ها، جایگزین شدن تصاویر با کیفیت بهتر با تصاویر قبلی، افزودن تصاویری از آثار تاریخی با نقوش گربه‌سانان به همراه توضیح‌های مرتبط با آن‌ها و نمایه‌سازی مجدد کتاب است

این اثر با هدف آشنایی با گونه‌های ارزشمند پستانداران در ایران، ایجاد علاقه نسبت به حیوانات و میراث طبیعی و همچنین از میان بردن ترس و باورهای نادرست درباره برخی از گونه‌های جانوری نوشته شده و به جنبه‌های گوناگونی مانند ویژگی ظاهری، تغذیه و شکار، محل زندگی، عادات و رفتار اجتماعی، تولید مثل و خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند، می‌پردازد و علاوه بر آن نگاهی هم به حضور آن‌ها در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران دارد.

 

گلشن نویسنده و پژوهش‌گر و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی علوم دامی است. این اثر او برنده شانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل 1389، برنده کتاب سال کودک و نوجوان 1390 نیز شده است. این اثر 45‌هزار تومان قیمت دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: