کد خبر: 31947
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 آذر 1396 - 13:21

داخلی

»

اخبار کتاب

آغاز نمایشگاه کتاب قطر با حضور ایران و غیبت عربستان و امارات 

منبع : لیزنا
بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب دوحه رسماً با حضور ایران و غیبت عربستان سعودی و امارات با شعار «به سوی یک جامعه متفکر» افتتاح شد.
آغاز نمایشگاه کتاب قطر با حضور ایران و غیبت عربستان و امارات 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فعالیت غرفه ایران با حضور صلاح بن غانم العلی، وزیر فرهنگ و ورزش قطر، محمدعلی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر و رضا شهریور، رایزن فرهنگی ایران در دوحه دراین دوره ازنمایشگاه آغاز شد.  

 این دوره از نمایشگاه با حضور 29 کشور ازجمله ایران، اردن، عمان، کویت، مغرب، سودان، عراق، سوریه، لبنان، آلمان، فرانسه، ترکیه، چین، هند و مالزی و 355 ناشر در فضایی به مساحت 23 هزار و 500 متر در 760 غرفه و نمایش 18 هزار و 185 عنوان کتاب برگزار می‌شود.

آلمان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است اما فعالیت‌های جنبی نمایشگاه برکشور ترکیه متمرکز شده است و این کشور کارگاه‌های آموزشی گسترده‌ای را در نمایشگاه برگزار می‌کند. مشارکت کشور چین نیز با حضور گسترده ناشران این کشور در این دوره از نمایشگاه مشهود است.

از جمله برنامه‌های ویژه‌ای که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده، حضور هنرمندان برای اجرای برنامه‌ای با عنوان شنیدن کتاب است. هنرمندان در این برنامه برای مخاطبان کتاب می‌خوانند و آن‌ها را تشویق به کتاب‌خوانی می‌کنند.

اولین نمایشگاه کتاب دوحه در سال 1972 تحت حمایت «خانه کتابخانه قطر» هر دو سال یک بار برگزار شد. از سال 2002 برگزاری این نمایشگاه به صورت سالانه شده است. اولین بار ایالات متحده آمریکا و سپس فرانسه، ترکیه، ایران، ژاپن و برزیل به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه بوده‌اند.

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به عنوان نماینده نشر ایران با نمایش 400 عنوان کتاب درزمینه های ایران‌شناسی، هنر، ادبیات کلاسیک و معاصر، دین و کودک و نوجوان در این دوره ازنمایشگاه در غرفه ای به مساحت 24 متر مربع حضور دارد.

علاوه بر غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه، انتشارات احسان، انتشارات کانی مهر و خانه فرهنگ و هنر ایران در این دوره نمایشگاه حضور دارند.

 

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه از 8 تا 14 آذرماه درمرکزنمایشگاه های دوحه برگزار می‌گردد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: