کد خبر: 33900
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 فروردين 1397 - 11:10

داخلی

»

اخبار کتاب

«در جست و جوی طبیعت»؛ غریزه زیست‌گرایی خود را پیدا کنید

منبع : لیزنا
کتاب «در جست و جوی طبیعت: غریزه زیست‌گرایی» نوشته ادوارد ویلسون با ترجمه کاوه فیض‌اللهی توسط نشر نو به چاپ رسید.
«در جست و جوی طبیعت»؛ غریزه زیست‌گرایی خود را پیدا کنید

این کتاب مقدمه‌ای خواندنی و قابل فهم برای آشنایی با یکی از با استعدادترین دانشمندان جهان است. ادوارد ویلسون، شاید بیش از هر دانشمند دیگری در قرن ما، جانوران را در زیستگاه طبیعی‌شان زیر نظر گرفته و قوانین حاکم بر رفتار، سازمان اجتماعی، و روابط‌شان را با محیط دریافته است. اما او نه فقط در پی آنچه این یافته‌ها درباره خود این جانوران به ما می‌گویند، بلکه در پی چیزی است که می‌توانند درباره طبیعت انسان و رفتار گونه ما به ما بگویند. او نتایج جذاب و گاه شگفت‌انگیز بررسی‌هایش را به واسطه کتاب‌هایی فوق‌العاده همچون تنوع حیات، طبیعت انسان و زیست شناسی اجتماعی، با خواننده عام در میان گذاشته است. نثر جذاب و دقیق او درباره موضوعات پیچیده دو جایزه پولیتزر برایش به ارمغان آورده و ستایش دانشمندان و خوانندگان سرتاسر جهان را برانگیخته است.

ادوارد ویلسون، زیست شناس و طبیعی‌دان 88 ساله امریکایی، یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان تکامل در جهان است و نویسنده بیش از 30 کتاب درباره مورچه‌ها، بوم‌شناسی و حفاظت، زیست‌شناسی اجتماعی، تنوع زیستی و تکامل است. او استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد و برنده جایزه‌های متعدد است. دوران کودکی ویلسون در جنوب امریکا و جمع‌آوری مارها و حشرات در جنگل‌ها و مرداب‌های این منطقه تاثیری جاودانه بر کار و زندگی‌اش گذاشت.

در پیشگفتار کتاب نویسنده درباره زیست‌گرایی می‌نویسد: زیست‌گرایی (biophilia) در واقع چیزی نیست جز مجموعه گرایش‌های مثبت و منفی به ویژگی‌های زیستگاهی. ما نزدیک به 2 میلیون سال به عنوان شکارچی-گردآور زندگی کرده‌ایمو در تمام این مدت در نوع خاصی از زیستگاه احساس امنیت بیشتری کرده و به منابع مورد نیازمان بیشتر دسترسی داشته‌ایم. طبیعی است که این زیستگاه به نظرمان زیباتر برسد. از طریف دیگر از بعضی جنبه‌های این زیستگاه که خطرناک بوده یا دسترسی به منابع در آنها دشوارتر بوده پرهیز می‌کنیم، هرچند ممکن است ما را هیجان زده کنند. ترس از ارتفاع، تاریکی، موجودات مارمانند و عنکبوت‌مانند همه یادگار این دوره‌اند.

کتاب «در جست و جوی طبیعت: غریزه زیست‌گرایی» با قیمت 28 هزار تومان و با شمارگان 11 هزار نسخه به چاپ رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: