کد خبر: 35132
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 31 خرداد 1397 - 10:35

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری شب بخارا در سبزوار

منبع : لیزنا
شب بخارا جمعه یکم تیر با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری شب بخارا در سبزوار برگزار می‌شود.
برگزاری شب بخارا در سبزوار

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی و هنری بخارا، به دنبال برگزاری شب‌های بخارا در مشهد، یزد، شیراز، قزوین، بابل و غیره، جمعه یکم تیرماه ۱۳۹۷ با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری شب بخارا در سبزوار برگزار می‌شود.

سبزوار، سرزمین سربداران، با قدمت بیش از هفت هزار سال، ازشرق با نیشابور، شمال با اسفراین، غرب با شاهرود و جنوب بردسکن در خراسان رضوی و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

مشاهیری چون ابوالفضل بیهقی، ابوالحسن علی ابن زید بیهقی، ابن یمین فریومدی، حکیم سبزواری، ملاّ حسین واعظ کاشفی، آیت الله عبدالاعلی سبزواری، استاد محمدتقی شریعتی، دکتر علی شریعتی، دکتر قاسم غنی وغیره زاده این شهر هستند.

در سبزوار حدود ۹۰۰ اثر فرهنگی و تاریخی شناسایی شده است؛ از جمله امامزادگان می توان به امامزاده شعیب در جنوب شهر، امامزاده یحیی در مرکز شهر اشاره کرد. این شهر که در مسیر راه ابریشم واقع شده است، هرساله حجم انبوهی از زائران علی ابن موسی ‌الرضا(ع) را میزبانی می‌کند. جاذبه‌‌های گردشگری تاریخی از قبیل مسجد جامع، رباط‌های گوناگون، بنای مصلی، مناره خسروگرد، باغ مقبره حکیم سبزواری، یادبود کاشفی، تپه دامغانی، آتشکده آذر برزین‌مهر، موزه مردم شناسی و جاذبه‌های جغرافیایی، میتواند اقامتی خاطره‌انگیز را برای مسافران و زائران محترم به ارمغان بیاورد.

در «شب بخارا در سبزوار» استادان: اسماعیل کهرم، مهیار علوی مقدم، بهرام سیاوش‌پور، محمودرضا سلیمانی و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد. همچنین فیلم مستند به نمایش درمی‌آید و روستای زعفرانیه در شرق سبزوار مورد بررسی و بازدید خواهد گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: