کد خبر: 36111
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 مرداد 1397 - 14:26

داخلی

»

اخبار کتاب

برپایی پویش کتاب‌خوانی گرمابخش فضاهای عمومی شهرها و روستاها

منبع : لیزنا
«فصلِ گرم کتاب» عنوان پویشی است که تابستان امسال ایستگاه‌های کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به درون بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و فضاهای عمومی برده است.
برپایی پویش کتاب‌خوانی گرمابخش فضاهای عمومی شهرها و روستاها

به گزارش لیزنا براساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این پویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌ها در تابستان برپا شده است و بر دو محور موضوعیِ «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» و «تقویت مهارت‌های زندگی (تمرین زندگی)» تاکید دارد.

قرار است در برنامه «فصل گرم کتاب» اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر استان با همکاری و تعامل سازمان‌های فرهنگی، اقدام به برپاییِ دست‌کم یک ایستگاهِ کتاب‌خوانی در فضاهای عمومی از قبیل بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها وغیره کند که این ایستگاه‌ها با توجه به امکانات و تعامل با سایر نهادها می‌تواند در قالب ثابت یا سیار باشد.

بر همین اساس مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این ایستگاه‌ها ضمن اجرای برنامه‌های متنوع، خلاقانه و جذاب برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، به معرفی کانون، عرضه‌ی خدمات فرهنگی، چگونگی برقراری ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان و جذب عضو نیز می‌پردازند.

شیوه‌نامه‌ی تدوین شده این پویش که از سوی معاونت فرهنگی کانون به مراگز کانون سراسر کشور ارسال شده، بر این مساله تاکید دارد که کانون استان‌ها دست‌کم یک روز در هفته و در صورت امکان پنج‌شنبه‌ها یا جمعه‌ها در فصل تابستان 1397 اقدام به برپایی ایستگاه‌های عرضه خدمات فرهنگی کنند.

پویش «فصل گرم کتاب» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های مختلف کشور ادامه دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: