کد خبر: 36488
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 مرداد 1397 - 11:23

داخلی

»

اخبار کتاب

اعلام برنامه گزارش سالانه گروه‌های بررسی شورای کتاب کودک سال 96-97

منبع : لیزنا
شورای کتاب کودک برنامه گزارش سالانه گروه‌های بررسی کتاب‌ و آثار منتشر شده برای کودکان و نوجوانان در سال کاری ۱۳۹۶-۱۳۹۷ را اعلام کرد.
اعلام برنامه گزارش سالانه گروه‌های بررسی شورای کتاب کودک سال 96-97

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، گروه‌های بررسی شورای کتاب کودک در بیست گروه از ۳-۱۴ شهریور گزارش‌ها فعالیت‌های خود را برای علاقمندان ارائه خواهند کرد.

این گروه‌ها شامل گروه‌های دین، پژوهش، تصویر، کتاب و کودکان بیمار، دست‌نوشته‌های کودکان، علوم تجربی، ادبیات نمایشی، داستان ترجمه، کتاب خردسال، شعر، نشر الکترونیکی، کتاب و کودکان نابینا، کتاب مرجع کودکان و نوجوانان، ادبیات گذار، داستان تالیف، دانش اجتماعی و زندگینامه، دستنوشته بزرگسالان و نشریات کودک و نوجوان هستند.

روز دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ هم نمایشگاه آثار همه گروه‌های بررسی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در شورای کتاب کودک با برنامه‌های متنوعی برپا خواهد شد. علاقمندان می‌توانند پیش از شنیدن گزارش‌ها کتاب‌های بررسی شده در سال ۱۳۹۶-۱۳۹۷ را تورق کنند و با اعضا گروه‌های بررسی شورای کتاب کودک ملاقات کنند.

هدف گروه های بررسی شورای کتاب کودک، ارزیابی و بررسی آثار چاپی و الکترونیکی است که در یکسال برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود. این گروه‌ها از یک سو فهرستی از کتاب‌ها و آثار منتخب شورا تهیه می‌کنند و از سوی دیگر گزارش سالانه‌ای از وضعیت ادبیات کودکان و نوجوانان ارائه می‌کنند. برای رشد کمی و کیفی ادبیات کودک و نوجوانان، پدیدآورندگان، ناشران، کارشناسان، مربیان و والدین می‌توانند از این دستاوردها بهره‌مند شوند. گروه های بررسی زیر نظر کمیته بررسی، پژوهش و نقد فعالیت می‌کنند. اعضاء این گروه‌ها، از کارگاه آشنایی با ادبیات کودکان و نوجوانان عضوگیری می‌شوند. بدین ترتیب که هر یک از اعضایی که کارگاه آشنایی با ادبیات کودکان و نوجوانان را گذرانده باشد، می‌تواند وارد یکی از گروه های بررسی شده و فعالیت خود را آغاز کند. منابع مطالعاتی مورد نیاز اعضاء، از طریق گروه انتخاب و توسط شورا تأمین می‌شود.

علاقمندان برای حضور می‌توانند برنامه نشست‌ها را از پیوست دریافت کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: