کد خبر: 36559
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 شهریور 1397 - 11:51

داخلی

»

اخبار کتاب

اعلام فراخوان مسابقه‌ «لحظه‌های ساده‌‌ خوش‌بختی» نشریه دوچرخه

منبع : لیزنا
هفته‌نامه‌ دوچرخه به مناسبت روز جهانی نوجوان مسابقه‌‌ای به نام «لحظه‌های ساده‌‌ خوش‌بختی» ترتیب داده و از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال دعوت کرده است که لحظه‌های ساده‌ خوش‌بختی‌شان را به زبان شعر، داستان، خاطره، طنز وغیره یا به زبان عكس و تصویرگری برای هفته‌نامه‌ دوچرخه بفرستند.
اعلام فراخوان مسابقه‌ «لحظه‌های ساده‌‌ خوش‌بختی» نشریه دوچرخه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، نوجوانان علاقمندان می‌توانند تا آخر تابستان ۱۳۹۷ نوشته‌ها، عکس یا آثار تصویرگری‌شان را برای هفته‌نامه‌ دوچرخه بفرستند.

در متن فراخوان مسابقه «لحظه‌های ساده‌‌ خوش‌بختی» آمده است: «گاهی خستگی و سختی و گرفتاری از در و دیوار روح‌مان بالا می‌رود. گاهی فکر می‌کنیم چه‌‌قدر بدبختیم. گاهی فکر می‌کنیم خوش‌بختی خیلی خیلی خیلی از ما دور است. اما برای خوش‌بخت‌بودن نباید منتظر اتفاق‌های بزرگ و عجیب‌ و غریب بود. باید به زندگی نگاه کرد و دلیل‌های ساده‌ی خوش‌بختی را پیدا کرد.

گاهی شکفتن یک گل، چنان هیجان‌زده‌مان می‌کند که احساس می‌کنیم خوش‌بخت‌ترین آدم‌ روی زمینیم. گاهی از تصویری، صدایی، بویی چنان سرشار می‌شویم که انگار ناب‌ترین لحظه‌ی زندگی را تجربه کرده‌ایم. نوجوانی هم پر از این لحظه‌هاست و همین لحظه‌ها، موضوع مسابقه‌ ماست.

می‌توانی لحظه‌های ساده‌ی خوش‌بختی‌ات را به زبان شعر، داستان، خاطره، طنز وغیره یا به زبان عكس و تصویرگری برای هفته‌نامه‌ دوچرخه بفرستی و در این مسابقه شركت كنی

درباره هفته‌نامه دوچرخه:

هفته‌نامه دوچرخه، پنج شنبه ۱۵ دی ۱۳۷۹ متولد شد. دوچرخه ضمیمه ویژه نوجوانان روزنامه همشهری است و از آن روز تا به حال، با بیش از ۹۰۰ شماره، حدود ۱۸ سال هر هفته مهمان نوجوانان دوستدار مطالعه بوده است. شماری از نوجوانان دوستدار نوشتن، تصویرگری و فعالیت‌های زیست‌محیطی در قالب گروه‌های گوناگون (باغچه داستان، تیم شعر، سفیران محیط زیست، گزارشگران و غیره) به عنوان خبرنگار افتخاری دوچرخه فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر، صفحه‌های ثابت دوچرخه عبارت هستند از: خبر، خانه فیروزه‌ای (نیایش و مطالب دینی)، چشمه‌ها (آثار نوجوانان)، جزیره (داستان، شعر، معرفی کتاب و مطالب و گفت و گوهای ادبی)، دماسنج (گزارش‌ها و مطالب اجتماعی)، پنجره (مطالب حوزه شهر و شهروندی)، چرخ سبز (محیط زیست)، راه دانش (علمی)، لوح نقره‌ای (فناوری‌های نوین)، شهر فرنگ (سینما)، کتونی (مسائل و مطالب کاربردی زندگی نوجوانان)، کاروبار(معرفی مشاغل)، ورزشی و هنری هم در دوچرخه جای دارند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به همراه نشانی دقیق و شماره تلفن و تصویر صفحه اول شناسنامه برای هفته‌نامه دوچرخه به صندوق پستی ۵۴۴۶-۱۹۳۹۵یا این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریدبفرستند و برای کسب اطلاعات بیشتر با موبایل ۹۳۳۴۱۲۱۴۸۹ تماس بگیرند.

 

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: