کد خبر: 38965
تاریخ انتشار: شنبه, 11 اسفند 1397 - 14:14

داخلی

»

اخبار کتاب

نشست «تشریح قوانین نمایشگاه کتاب تهران در بخش بین‌الملل» برگزار شد

منبع : ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
 نشست «تشریح قوانین نمایشگاه کتاب تهران در بخش بین‌الملل» روز شنبه،11 اسفندماه در محل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار شد.
نشست «تشریح قوانین نمایشگاه کتاب تهران در بخش بین‌الملل» برگزار شد

به گزارش لیزنا، این نشست  با حضور قادر آشنا؛ قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران، احد رضایی؛ مدیر کمیته ناشران خارجی، احمد شاکری؛ مدیر بخش بین‌الملل و نمایندگان ناشران خارجی روز شنبه (11 اسفندماه) در سالن زنده یاد علی عاشوری برگزار شد.

قادر آشنا در این جلسه با تشریح تغییرات صورت گرفته در این دوره از نمایشگاه نسبت به سال‌های پیش عنوان کرد: در برنامه‌های خود تلاش کردیم هزینه‌ها را کاهش دهیم تا نمایشگاه را با هزینه کمتر اداره کنیم. در بخش بین‌الملل نیز در تلاش هستیم تا این بخش به صورت شایسته در نمایشگاه حضور داشته باشد و شان بین‌المللی بودن نمایشگاه کتاب تهران رعایت شود.

وی با اشاره تخصیص ارز به کتاب‌های خارجی نیز گفت: در جلسات متعددی که در معاونت امورفرهنگی برگزار شد به یک جمع‌بندی نهایی رسیدیم و مقرر شد که کتاب‌های 2016 به این سو مشمول دریافت ارز شوند. درباره میزان نرخ ارز که بر اساس میزان ارز نیمایی محاسبه خواهد شد، در آینده نزدیک تصمیم قطعی گرفته خواهد شد.

آشنا درباره دغدغه‌های برخی از ناشران درباره نظارت و ارزیابی آثار در گمرک نمایشگاه نیز گفت: باید تلاش شود ارزیابی آثار قبل از ورود کتاب‌ها به نمایشگاه انجام شود تا از این طریق از جمع‌آوری کتاب‌ها در نمایشگاه که برخورد شایسته‌ای نیست، اجتناب شود.

وی در پایان گفت: از تمامی ناشران فعال در بخش خارجی درخواست دارم تا پیشنهادات و نظرات خود را برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه آتی در میان بگذارند تا با استفاده از فرصت بتوانیم برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این بخش داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، احد رضایی با اشاره به آغاز ثبت‌نام‌ ناشران در سایت نمایشگاه کتاب تهران گفت: امسال انجمن ناشران خارجی کار ثبت‌نام را انجام خواهد داد. در بخش کتاب‌های لاتین امسال یک تغییری خواهیم داشت و آن این است که بر اساس یارانه تعلق گرفته به کتاب‌ها، دو بخش لاتین خواهیم داشت. بخش اول مربوط به کتاب‌های 2016 به این سو است و بخش دیگر مربوط به کتاب‌هایی است که تاریخ انتشار آن‌ها قبل از سال 2016 است. این تفکیک‌بندی در بخش بین‌الملل نمایشگاه انجام خواهد شد تا یک نظم و نظامی به کتاب‌های بخش بین‌الملل داده شود.

وی همچنین درباره نحوه نظارت بر آثار لاتین و عربی نیز گفت: فهرستی از آثاری که در چند سال اخیر اجازه ورود به نمایشگاه کتاب تهران را نداشته‌اند، تهیه شده است که  به ناشران ارسال خواهد شد تا ناشران قبل از ورود به نمایشگاه آثار خود را بازبینی کنند.

مدیر کمیته ناشران خارجی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره اجاره غرفه‌ها نیز گفت: با هماهنگی‌ها و مذاکرات انجام شده با مدیران نمایشگاه قیمت غرفه‌ها در بخش خارجی نمایشگاه سی و دوم به مانند سال گذشته خواهد بود.

در ادامه این نشست نمایندگان ناشران خارجی مشکلات خود مانند نحوه تخصیص ارز خرید کتاب، ارزشیابی آثار برای حضور در نمایشگاه، ترخیص بار و ثبت‌نام را مطرح کردند و به گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداختند.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: