کد خبر: 39713
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 خرداد 1398 - 10:21

داخلی

»

اخبار کتاب

«ستاره‌ها هم می‌میرند»

منبع : انتشارات نیستان
«ستاره‌ها هم می‌میرند» دومین اثر داستانی نرگس فرجاد امین است که از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر می‌شود.
«ستاره‌ها هم می‌میرند»

به گزارش لیزنا، داستان بلند «ستاره‌ها هم می‌میرند» توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. 

«ستاره‌ها هم می‌میرند» دومین اثر داستانی نرگس فرجاد امین است که از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر می‌شود. او  اثر داستانی نخست خود با عنوان «مثل شیشه مثل سفال» را با تمی که به موضوع انتظار نزدیک بود روانه بازار کرد و در این اثر تازه نیز سعی کرده در قالب یک داستان بلند با تمی عاشقانه روایتی از ایثار را پیش چشم مخاطبان خود بکشاند.

داستان بلند «ستاره‌ها همه می‌میرند» راوی زنی را در پیشخوان خود دارد که در بدو داستان با همسر خود برای یک سفر علمی تفریحی به کویر رفته‌اند؛ سفری که بهانه‌اش رصد بارش شهابی است اما در واقع برای بازگویی دو راز بزرگ میان این زوج شکل گرفته است. راز تولد فرزندشان و راز مرگ قریب‌الوقوع یکی از آنها.

فرجادامین در چنین مختصاتی داستان خود را با توصیف‌هایی زیبا که با رصد آسمان شب در کویر بی‌ارتباط نیست شروع می‌کند و رفته رفته تصویری جذاب از احساس درونی زنی در آستانه مادر شدن و در هنگامه از دست دادن شوهرش را به تصویر می‌کشد. تصویری از زنی که باید آخرین روزها و لحظات زندگی با همسرش را با شیرینی هرچه تمام‌تر در درون خود مزه مزه و اندوخته کند و در عین حال مهیای پذیرش زندگی‌بخشی به موجودی تازه نیز باشد.

این داستان بلند بر پایه چند ابتکار نویسنده، توانسته روی موفقیت را به خود ببیند. از سویی نویسنده با چیره‌دستی توانسته کلمات و عبارت را برای نگارش به استخدام خود در آورد و از آنها برای ایجاد بافت و ساختار جمله و توصیفات بهره‌برداری کند و از سوی دیگر او به دور از احساسات سانتی‌مانتال به توصیف قهرمانان داستانش و جغرافیای زیستی آنها در بستر داستان دست می‌زند و از آنها چهره‌هایی به غایت جذاب و باورپذیر و همذات‌پندار می‌سازد.

نویسنده همچنین تجربه موفقی در تلفیق المان‌های محیطی و طبیعی با داستان‌هایش را در این رمان به دست آورده است. استفاده از عناصر بصری کویر و بیابان و نیز رصد آسمان شب، صورت‌های فلکی، ستاره‌ها و حتی قرار دادن نام رمانش بر این مبنا را باید در زمره همین موفقیت وی به شمار آورد.

داستان بلند «ستاره‌ها هم می‌میرند» به همین اعتبار یکی از قابل اعتناترین داستان‌های بلند اجتماعی این روزهای بازار کتاب در ایران است که در 132 صفحه و با قیمت 26000 تومان توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: